recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonix TX58HX820E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonix TX58HX820E

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonix TX58HX820E
    Sendt: 15-August-2021 kl. 21:55
Knægten vil gerne have jeg udskifter det gamle 40" Samsung på loftet han bruger når kammeraterne er på besøg

De bruger den til Nitendo Switch, ser Disney+, Netflix og lidt Xbox 360 gaming

Så faldt jeg over ocernævnte Panasonic model i Power fra den 16/8 til 3333 kr og tænke om det måske er et godt køb til prisen

Jeg må jo tilstå jeg ikke har meget forstand på Tv

Så vil da blive glad for lidt indput
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Knægten vil gerne have jeg udskifter det gamle 40" Samsung på loftet han bruger når kammeraterne er på besøg

De bruger den til Nitendo Switch, ser Disney+, Netflix og lidt Xbox 360 gaming

Så faldt jeg over ocernævnte Panasonic model i Power fra den 16/8 til 3333 kr og tænke om det måske er et godt køb til prisen

Jeg må jo tilstå jeg ikke har meget forstand på Tv

Så vil da blive glad for lidt indput

Jeg kender ikke det nævnte TV, men her er en skandinavisk test:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 14:22
Kan læse at den ikke har disney+ app´en, så der skal en ekstern boks til for det.

Jeg havde personligt valgt et Samsung i stedet, når vi snakker LCD. Q60a er et godt bud og ikke meget dyrere. Jeg har den selv i et sekundært rum og er super tilfreds.


Redigeret af TvHomer - 16-August-2021 kl. 14:23
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kender ikke det nævnte TV, men her er en skandinavisk test:



Tak for linket, havde dog kigget på den i går, men altid rart med et indspark fra dig


Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Kan læse at den ikke har disney+ app´en, så der skal en ekstern boks til for det.

Jeg havde personligt valgt et Samsung i stedet, når vi snakker LCD. Q60a er et godt bud og ikke meget dyrere. Jeg har den selv i et sekundært rum og er super tilfreds.

Nu har knægten allerede en Nvidia Shield Pro (2019) eller lige hvad det er den nyeste model hedder, da det gamle Samsung er så gammelt at det ingen ting har, der er sågar også kun DVB-T tuner i den, så kan ik engang bruges til at se Tv på

Jeg ved godt vi er i den billige ende, men den Samsung du anbefaler i 55" er over 60% dyrer, så jeg vil ikke lige bruge ordvalger "ikke meger dyrer"

Men jeg er da taknemlig for dit indlæg


Jeg havde kigget på netop denne Panasonic grundet prisen, størelsen og at den understøtter HDR10+ som bruges af Amazon streamning, Dolby Vision som bruges af feks Disney+, Netflix og andre

Tror jeg vil tage ud i den lokale Power og se på dyret i morgen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 21:11
Det værste man kan sige om Panasonic’en, er at den er kantbelyst. Der betyder uhomogen belysning af panelet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det værste man kan sige om Panasonic’en, er at den er kantbelyst. Der betyder uhomogen belysning af panelet.


Det er også hvad bekymre mig mest, men på den anden side med det forbrug knægten og hans kammerater har, så er det sikkert godt nok til dem

Har lavet en aftale med en kammy der kører mig til den tætteste Power så man kan beskue dyret
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg havde kigget på netop denne Panasonic grundet prisen, størelsen og at den understøtter HDR10+ som bruges af Amazon streamning, Dolby Vision som bruges af feks Disney+, Netflix og andre

Formatsupport er ikke afgørende ift. HDR-delen. Det afgørende er, at skærmen har hardwaren til at fremvise HDR, altså udvidet dynamik i lys og farver. Har den ikke det, så kan HDR-indhold ofte fremstå dårligere end ikke-HDR-indhold på skærmen, idet bagbelysningen øges markant (plus strømforbruget).

Nvidia Shield understøtter ikke HDR10+.

På en skærm som Panasonic HX820 vil min anbefaling være, at man i så vidt muligt omfang deaktiverer muligheden for HDR-output fra afspiller/konsol.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 16:30
Har været i Power, men det blev jeg ikke en skid klogere af, var nød til at forlade butikken igen da jeg bare ikke kan klare de unge ireterende smartenheimer af sælger der hele tiden står på nakken af en

Tror bare vi venter lidt endnu inden vi skal skifte det gamle skrummel ud
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nvidia Shield understøtter ikke HDR10+.


Der lærte jeg noget nyt, det troede jeg faktisk den nyeste model gjorde, har dog aldrig undersøgt, så tak for infoen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Har været i Power, men det blev jeg ikke en skid klogere af, var nød til at forlade butikken igen da jeg bare ikke kan klare de unge ireterende smartenheimer af sælger der hele tiden står på nakken af en

Tror bare vi venter lidt endnu inden vi skal skifte det gamle skrummel ud

Den kan jeg godt genkende. Kommer aldrig de steder, for dårlig service efter min ringe mening.

Giv tid.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Har været i Power, men det blev jeg ikke en skid klogere af, var nød til at forlade butikken igen da jeg bare ikke kan klare de unge ireterende smartenheimer af sælger der hele tiden står på nakken af en

Tror bare vi venter lidt endnu inden vi skal skifte det gamle skrummel ud
Og de unge mennesker kommer fra 12-tallerne i gymnasiet, så de er focuseret på at gøre hurtig karriere i den biks, så de kan komme videre til direktionerne i mere interessante firmaer.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu