recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - strømskinne,strømkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

strømskinne,strømkabel

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2022 kl. 21:24
Nedladende og bedrevidende. Det samme kan siges om ignoranter hvor lyden er god nok/ lyder godt Pinch
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2022 kl. 21:26
Der bliver vist solgt snakeoil inden for alle produktgrupper!
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2022 kl. 21:40
Måske kabler fra Nordost eller Audioquest der koster det samme som en ny bil i familliestørrelsen. Producenten griner hele vejen ned i banken tænker jeg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2022 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Filteret skulle være mod emi og andre ting som ikke er optimalt til en forstærker

Derfor har en god power mains,power distributor,strømskinne med mere en filtered og non filteret udgang hvor den non filtered er til forstærkere da det ellers kan dræbe noget som dynamikken med filter

Du vi købe et filter der fjerner EMI. Altså luftbårne elektriske (magnetiske) forstyrrelser, som ikke er optimale til en forstærker.
Dernæst skriver du at forstærkeren ikke er bag filteret.
Så hjælper filteret jo intet!

Hvad hindrer at der indstråles EMI fra filteret og over til forstærkeren?


Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det jo både en strømskinne men også en der måske kan levere mere stabilt de volt hifi skal bruge (hvis muligt til prisen), sikring mod for lidt eller for meget strøm,phase indikator og så videre

Sikring mod for lidt strøm, hvordan virker det?
Sikring mod for meget strøm, altså hvor meget strøm dine enheder trækker, eller?
Fase indikator - hvad skal du bruge den til?


Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har haft en hifi strømskinne men den bruger jeg ikke mere da jeg har lidt flere ting som skal have størm end der er plads til

Efter den, kunne du bare sætte en almindelig stikdåse.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvis en strømskinne kan gi bedre til prisen ved jeg ikke, av cable skriver følgende om supra's strømskinne https://www.av-cables.dk/skaermet-stikdaase/supra-md04-eu-sp-mk-3-skaermet-stikdaase-4-vejs.html

Renere uforvrænget lyd
Nøjagtigere gengivelse af pulser
Fastere bas
Bedre 3 dimensional gengivelse

Bruges til 
Hi Fi og Studiesystemer
Medicinsk udrustning
Måle og laboratorieudrustning
Elsanering for elallergiker
Installationer hvor elektrisk/magnetisk udstråling er kritisk

Ja, flot lyder det.....



Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Om det passer kan jeg ikke udtale mig om da jeg kun har prøvet deres strømkabler

Gjorde de nogen forskel?

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har som nævnt fået plads på nederste hylde så jeg har pladsen til en ja hvad skal man kalde det når det er næste skridt, tirn over en hifi strømskinne. Power distributor,power mains,power conditioner ? Der sikre optimal strøm og sikre mod for meget eller for lidt strøm og electric magnetic interferance

Næste trin ud over en god strømskinne (hvilket også inkluderer dem fra Bauhaus), når det kommer til forsyningssiden, er en ting, hvor du kan stille på spænding og frekvens.
Men den får du ikke i en ordentlig kvalitet for under 10.000.



Den er ganske fin, forstsæt du bare med den og brug dine penge på akustikken i dit lytterum i stedet. Det vil du få meget mere ud af!

Klaus


Redigeret af KlausDM - 18-April-2022 kl. 23:42
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2022 kl. 23:37
Elallergi? Den skulle jeg lige google, har aldrig hørt om det før. Det er overfølsomhed over for elektromagnetisme. Så kan man da ikke opholde sig i nærheden af nogen form for elektroniske apparater, og det kan en strømskinne vel ikke ændre på?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 15:19
Har ikke købet noget endnu, men kunne godt tænke mig en strømskinne i dobbelt bredde med overspændings sikring, men jeg kan altså ikke finde så mange, vewd ikke ikke hvad jeg skal skrive for at få et stort udvalg at vælge imellem, hvis det er en del

Jeg vil have den på nederste hylde hvor det skal være en i dobbelt bredde med f.eks 2x3 eller 2x4 stik, istedet for dobbelt længde

Noget alla den her men vil geren udngå en stikontakt der lyser som der er på den her og så skal der være overspændings sikring, gerne en så kaldt "hifi" strømskinne

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 18:02
Hvorfor vil du have overspændingssikring?

En “HiFi strømskinne” er bare reklamegas.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 18:18
Fordi det er på den jeg har (skader heller ikke at have en beskyttelse der slår fra før der sker skade på udstyret) men gider ikke have en med lys i power knappen,hvis der er en.

Kunne egentlig bare af en eller anden grund, tænke mig en med dobbelt bredde og f.eks 2x4 stik, som jeg vil stille den nederst på min hylde i det møbel jeg har til mine hifi komponenter.

Lige netop sådan en er lidt en udfording for mig at finde for 2 strømskinne med plads til 4 enheder kræver 2 stik på væggen eller jeg tilslutter den ene til den anden strømskinne, den jeg har er LANG


Redigeret af gasolin - 05-Maj-2022 kl. 18:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 18:35
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vil du have overspændingssikring?

En “HiFi strømskinne” er bare reklamegas.


Klaus
hvad er der galt med overspænding sikring ?
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 08:06
Kunne du ikke bygge 2x LK Fuga stikdåser sammen i en plastboks til formålet?
eller 2x LK Opus ved siden af hinanden? 

I begge tilfælde er der valgfri kabel Big smile

Bond Cool

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 08:08
Går efter ben færdig løsning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu