recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der skal ikke bruges VPN i EU.


Kommer meget an på hvad man ønsker at lave i EU.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 11:24
 Betalings TV er der åbent for i EU, måske med enkelte undtagelser angående sportrettigheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 13:09
Har også homerun men godt nok via Synology NAS og TVHeadend. Virker godt med Kodi, men jeg har ikke erfaring med en løsning "ud af huset"
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2021 kl. 08:17
Har i dag TVMosiac (via en NUC der i forvejen står og tjener som gameserver), som jeg er super glad for internt i huset samt ud af huset på ferier og arbejde mv. Men TVMosiac supporteres ikke længere Cry og der kan derfor ikke købes nye serverlicenser fremadrettet. Så når nu jeg engang i fremtiden, grundet nye enheder, står og skal have et alternativ er det så virkeligt kun HDHomerun (som kræver specifik tunerhardware) og måske ProgDVB (som ikke var modent og stabilt sidst jeg forsøgte mig for mange år siden - før TVMosiac) der eksisterer som alternativer til TVMosaic?

...Er det virkeligt det eneste der findes af den type løsninger? Confused

I det mindste lyder det godt at HDHomerun er kombatibelt med Kodi og Plex da der vel så kan matches framerate lige som med TV Mosiac, så ikke alt ville være tabt, selv om det så vidt jeg kan lure det kræver en ekstre enhed?

Redigeret af TBC1 - 29-August-2021 kl. 14:24
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2021 kl. 12:05
Citér

Mine forældre har indtil nu brugt en Slingbox til at få deres kabel-tv med i sommerhuset. Den er nu død, og da Slingbox er død pr. 1/9 2022 giver det ikke mening at anskaffe en ny. 

Hvilken udbyder bruger de til kabel-tv?

Redigeret af Jonas_R - 29-August-2021 kl. 12:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2021 kl. 12:48
 Det må være en privat forening, der skrives jo at de ikke har mulighed for streaming af kanalerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2021 kl. 13:57
Der findes også Youtv fra Yousee. Der skal Viasats kanaler dog tilkøbes.

En AppleTV løsning kan bruges både i sommerhuset og derhjemme. Der findes app til DR, Tv2, Viasat og Discovery.

Det bedste er at man slipper for reklamerne.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2021 kl. 14:38
 Jeg får alt TV fra DRTV, TV2 Play, Discovery+, og Disney+, samt ind imellem lejer fra Blockbuster.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2021 kl. 15:58
Jeg har tidligere kørt med HDHomerun + TVHeadend på en lille Linux-box, og så med Raspberry Pi med Kodi som klienter rundt om i lejligheden. Jeg tænker en Raspberry Pi + SSD fint kan bruges som server også, hvis internetforbindelsen er hurtig nok til at streame kanalerne i originaludgave (dvs. uden omkodning til mindre båndbredde).

Jeg havde ligeledes kodede kanaler fra Parknet til at fungere vha. en kortlæser på serveren, men ikke alle kortsystemer kan bringes til at virke.

Ulempen er dog, at det kan være lidt bøvlet nørderi at vedligeholde kanalerne i TVHeadend, fx. når udbyderen flytter rundt. Og det er også lidt nørdet at få sat op første gang.

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu