recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem kan skifte ballast på JVC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem kan skifte ballast på JVC?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem kan skifte ballast på JVC?
    Sendt: 01-September-2021 kl. 10:47
Jeg købte en ny original pære til min X5000
Den gik mørk efter 44 timer
Christian fra CSN Teknik, hvor jeg købte pæren, siger at ballasten skal skiftes
Han gav et link til et værksted/servicecenter
Pris 5.200 kroner ekskl. moms og fragt
Det gør jeg så ikke
Er der en praktisk sjæl her på recordere, der selvfølgelig mod betaling kan købe og udskifte en ballast?
Eller skal jeg opgive det hele og købe en 77/85 tommer fladskærm?
Det overvejede jeg faktisk, før jeg købte den nye pære


Redigeret af jake51 - 01-September-2021 kl. 12:23
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2021 kl. 10:50
På dba er der en billig RS40 (X3) til salg
Skal jeg holde mig fra den, når det er en amerikansk model?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Ænz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2011
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ænz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2021 kl. 15:03
RS modeller er ikke nødvendigvis amerikanske. Og selv om den er, hvad skulle ulempen så være? Strømforsyninger er ikke forskellige på JVC. Hvis man kan leve med guldringen rundt om linsen, er der vel ikke andet der taler imod RS serien.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2021 kl. 15:26
OK, vidste ikke helt med strømforsyningen
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2021 kl. 09:16
op
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2021 kl. 20:12
Jeg har skiftet en del Ballastere på ældre JVC X3- X30-X7, det der er værd at bemærke er at der altid er en risiko når man skal adskille det meste af projektoeren, og det er heller ikke 100% sikker på det er ballast, kan også være strømforsyning eller mainboard.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 12:46
Nu er jeg forvirret (igen...)
Jeg sendte min X5000 til en svinedyr reparation for at få ballasten udskiftet
Nu skriver de, at de har undersøgt den og at den er OK efter at de har gjort følgende:
Fejlsøgning
Check af log
Låg til lampe, monteret forkert
Skrue til kabinet strammet
Check af lampe
Afprøvning
Et eftersyn til et par tusinde er vel bedre end en reparation til 7-8K Smile
Men jeg har ikke rørt ved noget, så hvordan kan billedet gå fra at være fint en dag og mørkt/dunkelt den næste? Confused
Nå, jeg glæder mig til at få den hjem
Har set gamle DVD'er på min gamle Sanyo Z3, det er ikke helt det samme...



Redigeret af jake51 - 01-December-2021 kl. 12:46
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 12:49
Der er en switch i lampe lågen, så hvis den ikke er monteret korrekt vil den ikke starte op, hvis du aldrig har haft lågen åben lyder det mærkeligt, et par tusinde lyder dyrt for 5 min arbejde, men de skal jo også tjene penge.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 13:00
Projektoren står højt placeret på en væghylde, så den kommer kun ned når det er absolut nødvendigt
Rører aldrig projektoren fysisk
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu