recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linser til Oculus Quest 2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linser til Oculus Quest 2?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Linser til Oculus Quest 2?
    Sendt: 07-September-2021 kl. 20:15
Jeg har lige bestilt mig et par Oculus Quest 2 VR briller.

Jeg bruger briller og ved det er et problem at have dem på under VR brillerne.
Så jeg overvejer enten at købe nogle styrkeglas til at sætte i eller måske at få nogle kontaktlinser.
Jeg er i tvivl om, hvad jeg vil blive gladest for i længden.
Hvis vi snakker styrkeglas eller prescription lenses som de hedder, henviser Oculus til VirtuClear VR fra Framesdirect.com. Problemet er at de afsendes fra USA så vidt jeg kan se. Og de vil have 32$ i forsendelse. Dertil kommer vel ogå Told og gebyr. Så det ender med at blive dyr.

Så mit spørgsmål er, om der måske er nogen herinde, som har erfaring med med sådanne Prescription Lenses. Er der nogen, som kan anbefale et firma fra EU? Har fundet et par stykker selv, men det kunne være rart med en anbefaling herinde fra Wink

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 09:53
Der følger sådanne en "forlænger" ramme med der gør det muligt at have briller på under quest2
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 19:21
Jeg synes du skal gå efter kontaktlinser hvis ikke 'forlænger rammen' fungerer. Du kan jo også få glæde af kontaktlinser i alle mulige andre situationer mens prescription lenses vel kun kan bruges et sted?

Jeg selv skiftede fra briller til kontaktlinser i 1990 og har ikke fortrudt. Og jeg er også en meget glad bruger af Oculus Quest 2.
.
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Jeg synes du skal gå efter kontaktlinser hvis ikke 'forlænger rammen' fungerer. Du kan jo også få glæde af kontaktlinser i alle mulige andre situationer mens prescription lenses vel kun kan bruges et sted?

Jeg selv skiftede fra briller til kontaktlinser i 1990 og har ikke fortrudt. Og jeg er også en meget glad bruger af Oculus Quest 2.

Det med "forlænger rammen" tror jeg ikke rigtig er en optimal løsning. Brillerne sidder ofte fast og klemmer alle mulige steder Wink 

Linser har jeg haft indtil for ca. 10 år siden. Jeg måtte stoppe dengang, da jeg simpelthen ikke kunne tåle dem mere. Men der er jo sikkert sket meget på 10 år.

Problemet med linse løsningen er, at de bliver ret dyre grundet kraftig bygningsfejl. Jeg kan f.eks ikke bare "lige" få nogen med hjem på prøve fra min optiker, da de skal special fremstilles. 
Men jeg har idag alligevel fået optikren til at bestille nogen hjem. Så må jeg se hvordan det fungerer og om mine øjne kan tåle det.

Hvis jeg skal bestille prescription lenses har jeg kig på dem fra www.vr-wave.store. Men de ender med at blive dyre, da de sendes fra Hong Kong. Det løber op i ca. 1300kr med moms og Postnord behandlings gebyr.
Til top
wega2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wega2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 22:15
Bruger selv briller uden problemer sammen med min Quest 2. Hvis dit brille stel er for store til at have på sammen med Q2, kan du sikkert finde et mindre brillestel med glas for under de 1300 kr. disse special linser koster.  
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2021 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af wega2000 wega2000 skrev:

Bruger selv briller uden problemer sammen med min Quest 2. Hvis dit brille stel er for store til at have på sammen med Q2, kan du sikkert finde et mindre brillestel med glas for under de 1300 kr. disse special linser koster.  

Jeg vil forsøge....jeg er bare nervøs for at ridse linserne, hvis brillerne skraber imod. Det har jeg læst, er sket for nogen.

Jeg går ud fra du bruger brille afstandsstykket når du bruger briller under?
Til top
wega2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wega2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2021 kl. 15:52
#sickboy
 nej jeg har ikke monteret afstandsstykket for at få plads til min briller
Til top
fzr600r Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fzr600r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 12:22
Sickboy har formentlig fundet en løsning efterhånden, men jeg endte i denne tråd da jeg lavede en dansk googling efter nye glas til Quest 2, så jeg smider lige et andet fornuftigt bud (tror jeg) og billigt, dog udenlandsk: https://www.aliexpress.com/item/1005003518830322.html



Redigeret af fzr600r - 06-Januar-2022 kl. 12:23
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 22:27
Ja jeg fandt en super løsning Smile

Endte med at bestille fra www.reloptix.com. De lever fuldt ud op til mine forventninger. Smart med magneter, så de er lette at tage ud når andre skal prøve.
Og så er prisen fornuftig synes jeg. De tager ikke ekstra for bygningningsfejl korrektion, anti reflective coating og blue light UV protection. Jeg endte alt i alt med at betale ca. 800kr inkl. forsendelse, told og gebyr.

Jeg havde en del spørgsmål inden bestilling og skrev frem og tilbage med dem flere gange. De svarer hurtigt og gør alt for at yde en super service.

Jeg kan varmt anbefale dem Wink 
Til top
fzr600r Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fzr600r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 11:46
Godt du fandt en løsning 😀
Jeg har bestilt fra mit aliexpress link, men hvis de viser sig skod, så må jeg lige prøve dit link i stedet. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu