recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diffust lys ved visning af sort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diffust lys ved visning af sort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Diffust lys ved visning af sort
    Sendt: 14-September-2021 kl. 17:40
Klodset overskrift, og svært at beskrive, men jeg håber, at I kan hjælpe.

Ved min W2700 oplever jeg nogle lyse pletter i displayet, når projektoren skal vise 100% sort. Dvs. fx når en disc loades el. lign. Det ses kun ved sort skærm, så det er ikke generende ved filmkigning, men tanken generer mig alligevel, og jeg vil gerne vide, hvad det er, så jeg kan få det væk, hvis muligt.

Det er et diffust mønster som strækker sig ned gennem midten af displayet, det ligner umiddelbart en releksion af en art, og det fylder for meget til, at jeg kan tro, at det er støv, og linsen er ikke fedtet. Hvis jeg skal beskrive det, ligner det en lys, der bliver kastet forkert eller kommer ud et andet sted fra end linsen, men jeg kan simpelthen ikke se, hvorfra det skulle komme, og det er næppe heller refleksioner i selve mit rum.

Hvad kan det være? Forhåbentlig er det ikke farvehjulet eller anden finmekanik, som jeg ikke selv kan fikse. Det kan vel ikke være pæren, tænker jeg? Det må vel være dét, den rammer et sted, der skaber pletterne?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu