recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pris på JVC NZ7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pris på JVC NZ7

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 07:31
AV Connection har NZ7 til 79K
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 15:48
Der er varslet prisstigninger fra JVC på ~1000$ jeg ved ikke om det gælder for EU også, men værd at have med i betragtning.

Min subjektive vurdering af de nye NZ modeller er lovende, men de kræver kalibrering fra factory settings.


Redigeret af submaniac - 10-Januar-2022 kl. 15:49
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 16:14
De er simpelthen for dyre for langt de fleste
Ny "billig" model på vej (pære, ikke laser) til 7000 USD
Hvad er det mon med moms og afgifter?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 17:14
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 20:49
Der står ca det samme som i salgsmaterialet fra JVC plus lidt bla bla bla, men ingen brugbar objektiv data overhoved.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 07:19
Vi skal da lige have med, at NZ9 koster 200K Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Ultimathor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimathor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

JVC autocal software og Spyder X kan ikke bruges til at teste en JVC med, Spyder X kan kun måle reflekteret lys fra lærredet, og den er ikke følsom nok til at kunne måle sort, så du kan ikke teste kontrast.

Derfor er JVC autocal og spyder X også en rigtig dårlig kombi til autocal. For at kunne lave en god gamma respons ud af sort er det vigtigt man kan definere/ måle sort, det kunne man nogenlunde med Spyder 5 hvor man målte lyset fra lensen.

Man kan downloade HCFR gratis, og købe en Xrite i1Display pro, med det kan du måle kontrast, både on off og ansi kontrast, same kontrast ensartedhed, hvilket er den største udfordring, det kræver lidt erfaring med opsætning og brug af software.

Når man så vil kalibrere farver og hvidbalance kan man heller ikke bruge JVC autocal, det er stotset kun til gamma korektion, og vil anbefale man tester det manuelt med en Xrite i1display pro der er profileret til en spectro.
Autocal laver oftest mere skade end gavn, især hvis man ikke gør det på den rigtige måde og har forståelse for hvad der sker og hvorfor, og det kan ikke læses i manualen.

Efter endt autocal er det vigtigt at korigere hvidbalance og farver manuelt efter en profileret probe, da Spyder normalt er helt forfærdlige til det formål, og du kan ikke profilere dem i jvc autocal.

Du kan i JVCs kalibreringssoftware manuelt kalibrere gamma og farver, hvilket er en bedre løsning, med mindre mulighed for at gøre projektoeren helt tosset.

Jeg har lige kørt en test af JVCs Autocal, og den gav et ret godt resultat. Jeg brugte en i1 Display Pro. Den er pt. ikke profileret, men det sker i løbet af et par uger, håber jeg. Så vil jeg lave en kalibrering mere, så jeg ved, at det er så godt, Autocal kan gøre det. 

Laver du hvidbalancekorrigeringen udenfor Autocal? Hvis ja, kan du pege mig i retning af en god vejledning?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu