recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille film fra USB HD på tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspille film fra USB HD på tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille film fra USB HD på tv
    Sendt: 18-September-2021 kl. 07:57
Jeg har nogle film liggende på en USB HD, men kan de afspilles direkte via USB porten på et Panasonic hz1000 tv, som jo har indbygget optage/afspilnings funktion

Skal HD først formateres på TVèt, før filmene kan afspilles ?

Eller er det helt umuligt ?

Benny
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 08:12
Det burde være muligt, så prøv det. Filmene kan dog være i et format som TV'et ikke understøtter. Formatering er kun nødvendigt hvis TV'et skal optage på harddisken.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 09:33
I første ombæring ville jeg prøve at sætte USB HD’en til fjernsynet og se, hvad der sker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 09:49
Gælder også for HDD.



Redigeret af Munch - 18-September-2021 kl. 09:51
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Jeg har nogle film liggende på en USB HD, men kan de afspilles direkte via USB porten på et Panasonic hz1000 tv, som jo har indbygget optage/afspilnings funktion

Skal HD først formateres på TVèt, før filmene kan afspilles ?

Eller er det helt umuligt ?

Benny


Hej.

Lige som de andre, syntes jeg at du skal prøve det.

Men hvis det ikke virker og hvis du har en router med USB. Kan de nok også afspilles via routerens USB og dit hjemmenetværk.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Hej.

Lige som de andre, syntes jeg at du skal prøve det.

Men hvis det ikke virker og hvis du har en router med USB. Kan de nok også afspilles via routerens USB og dit hjemmenetværk.

Hilsen Carsten.


 Hvis det er You See, så kan man ikke, USBen i deres Modems kan ikke bruges til noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 14:39
Sæt at sæt harddisken til tv’et og se hvad der sker.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Jeg har nogle film liggende på en USB HD, men kan de afspilles direkte via USB porten på et Panasonic hz1000 tv, som jo har indbygget optage/afspilnings funktion

Skal HD først formateres på TVèt, før filmene kan afspilles ?

Eller er det helt umuligt ?

Benny
Hvis du formaterer HDD, så mister du dine film! - så lad være med det, hvis du vil bevare dine optagelser.

Dernæst, så er spøgsmålet, hvor du har dine optagelser fra. Hvis du har optaget fra et andet tv, så kan de formentlig kun afspilles på samme tv, som optagelserne er lavet fra! 
miri
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 07:56
Tusind TAK for alle svarende, problemet er løst, det kunne godt lade sig gøre.

Jeg købte dog en Sanddisk memory stick, på 256 GB ver 3.1, som blev formateret i EXFAT

Man skal dog være opmærksom på at Panasonic kun supporter visse fil formater, og disken skal være over 160 GB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu