recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Router laver indstråling på tv signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Router laver indstråling på tv signal

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Dvs. når du flytter rundt med modemmet, så er det forbundet til data-udtaget, mens dine fjersyn sidder på tv-udtaget?

Ja, jeg har et langt kabel jeg har sat på routeren, så jeg kan flytte rundt på den.

Jeg har mit tv tilsluttet samme udtag, dog på udtaget til tv.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Hej Smile

Jeg har fået en router fra Yousee som desværre laver indstråling på mit tv signal. Jeg har prøvet at flytte routeren rundt i lejligheden, men jeg kan ikke slippe helt af med problemet. Hvis jeg slukker routeren er der ingen problemer. Problemet er at mit tv pixelerer. Jo tættere på tv'et routeren står desto større er problemet. Jeg bor i en 100 m² lejlighed, kan det virkelig passe at jeg ikke kan slippe for denne indstråling uanset hvor jeg placerer routeren?

Det er et Sony Oled A87 tv. Er der nogen tv der er mere følsomme end andre?

Jeg har et trippel skærmet triax kabel med cabelcon stik monteret, men det hjælper ikke.

Er der nogen der har et godt råd? Vil det hjælpe med en anden router? Jeg har aldrig haft dette problem før, det er opstået efter vi er flyttet og har fået ny router.

På forhånd tak.

Mvh Henrik

I en 100 m² stor lejlighed, er der så ikke kabel-TV-stikdåser i andre rum? Hvis ja, så tilslut TV'et med et langt kabel, til vægdåsen i ét rum, og routeren tilsluttes stikdåsen i et andet rum. Da jeg havde kabel-TV, havde jeg også dette problem. "Rygsækken" var sat i - TV'et tilsluttet TV-udtaget, og routeren sat til data-udtaget på rygsækken. Dette dæmpede TV-signalet, og gav pixeleringer.

YouSee var på besøg UTALLIGE gange, men kunne ikke finde fejlen. Til sidst opgav jeg teknikerbesøgene, og prøvede at tilslutte routeren i stuens vægdåse - og TV'et blev så tilsluttet vægdåsen i soveværelset. Problemet var løst! "Rygsækken" dæmper signalet, hvilket teknikeren også sagde...

Jeg har routeren, som er et nummer ældre - 3890V2 - den, som de selv kalder for "Rumskibet".

Jeg har kun et udtag hvor routeren kan sidde. Denne nye router krævede at Yousee kom og skiftede "kernen" i det vægudtag for at routeren kunne køre 1000 Mbit. Derfor har jeg både tv og router på dette udtag da det sidder lige ved mit tv i stuen. 
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 13:57
Jeg har talt med Yousee og ham jeg talte med havde ikke hørt om dette problem før - sagde han. Der kommer en teknikker i morgen, så må vi se hvad han siger.

Jeg har i øvrigt siddet og set lidt tv her til formiddag og kan konstatere at problemet af en eller anden årsag er væsentligt mindre om morgenen end sidst på eftermiddagen og om aftenen? Kan jeg mon udlede noget af det?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Jeg har talt med Yousee og ham jeg talte med havde ikke hørt om dette problem før - sagde han. Der kommer en teknikker i morgen, så må vi se hvad han siger.

Jeg har i øvrigt siddet og set lidt tv her til formiddag og kan konstatere at problemet af en eller anden årsag er væsentligt mindre om morgenen end sidst på eftermiddagen og om aftenen? Kan jeg mon udlede noget af det?
Ikke at jeg har samme problem som dig, men har udfald i lyden,  kun på Tv2 og det er også værst om aftenen. Tænker at der er større belastning på det tidspunkt med flere seere...
Frank
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Jeg har talt med Yousee og ham jeg talte med havde ikke hørt om dette problem før - sagde han. Der kommer en teknikker i morgen, så må vi se hvad han siger.

Jeg har i øvrigt siddet og set lidt tv her til formiddag og kan konstatere at problemet af en eller anden årsag er væsentligt mindre om morgenen end sidst på eftermiddagen og om aftenen? Kan jeg mon udlede noget af det?
Ikke at jeg har samme problem som dig, men har udfald i lyden,  kun på Tv2 og det er også værst om aftenen. Tænker at der er større belastning på det tidspunkt med flere seere...
Frank
Hvis vi snakker om flow TV har det da ingen betydning hvor mange seere der er.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Jeg har talt med Yousee og ham jeg talte med havde ikke hørt om dette problem før - sagde han. Der kommer en teknikker i morgen, så må vi se hvad han siger.

Jeg har i øvrigt siddet og set lidt tv her til formiddag og kan konstatere at problemet af en eller anden årsag er væsentligt mindre om morgenen end sidst på eftermiddagen og om aftenen? Kan jeg mon udlede noget af det?
Ikke at jeg har samme problem som dig, men har udfald i lyden,  kun på Tv2 og det er også værst om aftenen. Tænker at der er større belastning på det tidspunkt med flere seere...
Frank
Hvis vi snakker om flow TV har det da ingen betydning hvor mange seere der er.
Muligt, men typisk efter kl 19 går udfaldne igang her...
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Jeg har talt med Yousee og ham jeg talte med havde ikke hørt om dette problem før - sagde han. Der kommer en teknikker i morgen, så må vi se hvad han siger.

Jeg har i øvrigt siddet og set lidt tv her til formiddag og kan konstatere at problemet af en eller anden årsag er væsentligt mindre om morgenen end sidst på eftermiddagen og om aftenen? Kan jeg mon udlede noget af det?
Ikke at jeg har samme problem som dig, men har udfald i lyden,  kun på Tv2 og det er også værst om aftenen. Tænker at der er større belastning på det tidspunkt med flere seere...
Frank
Hvis vi snakker om flow TV har det da ingen betydning hvor mange seere der er.
Muligt, men typisk efter kl 19 går udfaldne igang her...
Totalt uacceptabelt, måske skulle de ændre navnet til You Saw LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 19:44
jeg har et stik som dit i væggen hvor der både er tv-signal og coax udgang til internet.
Jeg havde på et tidspunkt problemer med at mine tv-signaler pixellerede. En yousee teknoker kom forbi og skiftede dåsen i væggen. Han forklarede at mange af dåserne var forældede, men kun blev skiftet hvis kunder oplevede problemer. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2021 kl. 11:48
Det ser nu ud til at problemet er løst.

Jeg havde en teknikker forbi i går. Han skiftede hele indmaden i udtaget ved tv'et. Han gjorde det "bare for at være sikker". Så satte han en anden type sammenkobling på ude i entreen hvor hovedsignalet kommer ind. Han fortalte at det i langt de fleste tilfælde med pixelering og forstyrrelser er kablerne og samlingerne det er galt med.

Ind til videre har jeg ikke oplevet fejl på billedet siden han har været her, så det virker som om problemet er løst.

Tak for jeres input Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu