recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af 65" eller større +soveværelse tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af 65" eller større +soveværelse tv

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2021 kl. 21:38
Nej den tusse gammel den Denon jeg har, ikke mange muligheder. Har overvejet enten soundbar eller ny receiver. Synes stadig højtalere, sub osv. gør det fjong, men det gamle kræ er lidt forældet
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 10:08
Halløj igen
jeg benytter en ældre Apple TV model uden 4K.
Nu er der jo masser af muligheder direkte fra Tv'et men...
1. Enkelte tjenester som NFL gamepass og Discovery + kan man ikke klare direkte fra TV som app
2. Er i tvivl om 4K apple tv versionen er bedre at bruge på f.eks netflix som jo er en mulighed direkte via TV's smart app eller hvad det hedder...

Så har man sådan et fint C1 Oled, giver det mening i at investere i en 2021 Apple TV model til 4K?
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 10:18
det giver da i den grad fin mening.

Jeg har 4K modellen - dog ikke den nye og er da mega glad for den. Så tænker kun 2021 modellen er endnu bedre


Redigeret af forzajuve - 04-Oktober-2021 kl. 10:18
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 10:31
Ja, det er en god investering. Så kan du samle alt dit app/streaming forbrug på Apple TV, der foruden adgang til flere apps også giver en række andre fordele (hastighed, match-funktioner, spil mv).
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2021 kl. 09:12
Sikke en fin tråd. Den har jeg fået meget ud af. Tak 👍

Angus, nu har du haft tv'et et stykke tid. Hvad er din oplevelse af skærmen i løbet af de lyse timer ? Har et temmelig lys stue, og er en smule bange for at det vil genere når der ses mørke scener i løbet af dagen. 


Vh. Jannik
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2021 kl. 09:41
Hej Jannik
netop, der er så mange skide dygtige og hjælpsomme folk herinde. Man er sgu så taknemlig.
Jeg har ikke selv set så meget tv ved dagstiden, men oplever ikke ballade. Slet ikke ifht. det gamle plasma Pana TV.

Jeg roder stadig med indstillinger, set vejledninger omkring indstillinger. Mange synes jeg gør billedet lidt for mørkt og så finder jeg en af de mia. steder man kan rette lidt på det. Lidt i tvivl om den GEMMER disse indstillinger ved opdateringer af TV osv. det er lidt af et spring fra et tv fra måske 2013, når det kommer til indstillings muligheder!

Jeg overvejer stadig om jeg skal kontakte en udbyder af kalibrering...

Jeg har bøvlet med billedet på NFL Gamepass. Når zoomet ud på banen blev billedet grynet. Close ups kniv skarpt. Ved ikke om det var transmissionen eller TV'et, så leger lidt videre. Men da jeg ser en del sport og NFL på TV'et så SKAL det spille. Kan jeg ikke selv få det til at virke 100% så hopper jeg ud i en kalibrering. Så hvis nogle læser med, så hører jeg gerne hvem man kan kontakte i det midtjyske?

Men dejligt TV, tænker jeg skal have købt den nye version af AppleTV og et HDMI 2.1. Faktisk lidt i tvivl, har ikke tjekket... men ser ud til i indstillingerne på min yousee box at den kører i 4k og kunne læse mig til at jeg fik 2.1 hdmi med i sin tid. TROR NOK jeg bruger det stik, men ikke tjekket. Ved faktisk ikke om man kan se på et HDMI fysisk om det er 2.1?

Og vigtigste.... fruen mente 65" var ALT for giga da det kom ind i huset. Jeg sagde vent lige en uge. Efter 4 dage og lidt ynglings serier og indbykket Apple sjov, så hun uden at skal bøve med Apple TV, kan få det hurtigt fra Ipad til TV.... nu er hun FAN. Happy wife.... happy life
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2021 kl. 09:50
Dit nye TV fortjener en kalibrering af en fagmand. Kontakt da ham her og forhør om han kommer til det midtjyske.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2021 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Jeg har bøvlet med billedet på NFL Gamepass. Når zoomet ud på banen blev billedet grynet. Close ups kniv skarpt. Ved ikke om det var transmissionen eller TV'et, så leger lidt videre.

Mit bud er at det er manglende bitrate på transmissionen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2021 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Jeg har bøvlet med billedet på NFL Gamepass. Når zoomet ud på banen blev billedet grynet. Close ups kniv skarpt. Ved ikke om det var transmissionen eller TV'et, så leger lidt videre.

Mit bud er at det er manglende bitrate på transmissionen.


Klaus

Og derfor jeg elsker dette forum, i er så kloge :-)
Men mon ikke et nyt 4k Apple TV kunne afhjælpe eller har det ikke en dyt med det at gøre?
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2021 kl. 11:09
Manglende bitrate er et streaming problem, og kan kun optimeres fra udbyderen .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dit nye TV fortjener en kalibrering af en fagmand. Kontakt da ham her og forhør om han kommer til det midtjyske.
Smag og behag.
På de nye skærme, er det begrænset, hvad der er at komme efter, og man kan komme meget langt, blot ved at bruge den bedst egnede profil, og så indstille det efter, hvad man kan finde på nettet, evt. benytte nogle kalibreringsskiver.
Hvis jeg havde et 77", ville jeg nok overveje det.
Jeg mener, hvad der er at hente, skal stå i kontrast med, hvad man har betalt for apparatet, det drejer sig om...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu