recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C9 sort niveau
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C9 sort niveau

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG C9 sort niveau
    Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 10:08
Hejsa

Jeg har et LG C9 som jeg er meget glad for.. tak til recordere.ek for bls at have anbefalet det 😀

Dog synes jeg der er en vis forstyrrelse bag i billedet når man fx har slukket lyset og kører en film hvor mørke scener kan man se en form for plamager bag i billedet. Det kan fanges på kamera. Men sjovt nok er det der fx ikke hvis TV kører det pause pixel halløj

Er det normalt ikke noget er gøre? Garanti udløber nemlig her næste måned


Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 10:14
Ja det ser ikke rigtigt ud, baggrunden skal være sort. Hvordan ser en stjernehimmel ud på det?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 11:01
SÅ må jeg lige vente til det bliver mørkt igen 😀

Har du en speciel kilde at teste med?

Den der pause pixel funktion ser jo helt perfekt sort ud.  Men må ud fra det er en anden mode tv går over i. Man kan ligesom godt se der er forskel på om den viser noget på skærmen eller ej. Kilden her vis Netflix app'en kan der selvfølgelig også være noget sort niveau forskel. Men det virker til der er de lys input fra siderne på alle kilder

Sådan her ser det ud når tv går i pause



Redigeret af Bjarke - 17-Oktober-2021 kl. 11:02
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 11:08
Ja så sort skal baggrunden være. Du kan nok finde en stjernehimmel eller lignende billede på youtube. Det drejer sig bare om at vise en masse små lysende prikker med hel sort baggrund. En test som kun et Oled TV kan vise korrekt, hvor et LCD/LED netop lyser baggrunden op.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 11:12
Hvad er kilden på det du ser der? Hvis det er HBO Nordic, C More eller lignende, så er det meget forventeligt. De sender med så lav bitrate, at alt dynamik er malket ud af billedet. Det var meget tydeligt på nattescenerne i Game of Thrones sæson 8. Man kunne ikke se en skid udover mørke plamager.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 11:34
Det var denne her https://www.netflix.com/browse/genre/34399?jbv=81166791 der kørte.
Har præmium

Men var der ikke noget snak om at min C9 havde noget Lilla skær af en art? Det er jo neop også det man kan se noget af. Men det lys der kommer fra siderne ser lidt mærkeligt ud synes jeg. som ja der nærmest nogle gange kan ligne kant belyst LCD
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 11:44
Godt nok komprimerer Netflix ret meget, men ikke så meget, at det skulle give macrobloking i sort. I hvert fald ikke på de niveua man ser på de to billeder.

Men har du adgang til andre kilder. Fx Blu-ray? Og hvor afspiller du fra? Intern app på TV eller en ekstern kilde over HDMI? Har du indstillet TV'et med de tal Flatpannels lagde op fra deres test? Og hvis det er en ekstern kilde, har du så husket at kopiere de samme indstillinger til den indgang?
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 19:39
Tak for svar Nagash
Jeg har målt netflix kører med ca 20Mbit på stream.. 
Derudover har jeg fundet ud af af sortniveau er perfekt ved HDR... SDR altså stortset det meste kan man ane det halløj i baggrunden.

Jeg har ikke indstillet efter flatpanels måske skulle jeg prøve, er det de indstillinger der står nederst på siden som de har brugt til deres egen målte kaliprering af det testede tv?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu