recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Windows 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Windows 11

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 23:33
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 11:37
Har lige installeret 11 med dens efterfølgende opdateringer.

Tilsyneladende har det ikke ændret noget særligt ved browserindstillinger eller andet, så ok herfra.

Så må linux og apple vente til en anden god gang ;-)

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 17:58
Har haft det siden preview blev tilgængeligt i sommers. Er ikke stødt på nogle issues overhovedet.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 22:14
Mener de det alvorligt, at man ikke har ret til løbende opdateringer, hvis ikke computeren er godkendt og man installerer alligevel?
Powered by beer and chips
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 06:00
Slettet

Redigeret af mnielsen - 25-Oktober-2021 kl. 20:57
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 14:05
Windows 11 minder mest af alt om et skridt tilbage ift. produktivitet, sammenlignet med Windows 10. Jeg bliver i hvert fald på 10, som minimum til de får fikset startmenu + proceslinje.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Mener de det alvorligt, at man ikke har ret til løbende opdateringer, hvis ikke computeren er godkendt og man installerer alligevel?

Citerede vist det forkerte indlæg. BEKLAGER!!! Prøver så igen...

Ikke, hvis du ser FLTK's allerførste indlæg... OG dertil, har jeg så også set en artikel et sted om, at Microsoft alligevel ville opdatere ikke-godkendte computere. Der var betalingsmur på, så derfor ingen link dertil. Det var på Computerworld.dk, den var.

Microsoft kan jo nok ikke leve med, at der er u-opdaterede computere rundt omkring. Min gamle Dell Latitude E6530-spand er også "kasseret". Det samme med en gammel Lenovo "Tænkepadde", på arbejdet, er ej heller godkendt - husker ikke lige modelnummeret på den... 

Windows 10 bliver kun opdateret frem til 2025.

TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Mener de det alvorligt, at man ikke har ret til løbende opdateringer, hvis ikke computeren er godkendt og man installerer alligevel?


Du vil næppe ønske at modtage alle de fremtidige opdateringer.

Om chippen er godkendt eller ej er især et spørgsmål om der er MBEC (Mode Based Execution Control) understøttelse indbygget. I følge ThioJoe kan det betyde et preformance fald på 40% i forbindelse med en ny sikkerheds feature for Memory Integrety Checks.

Windows 11 Compatibility: The Final Twist (Not Good) - Don't Install Windows 11 on Old Hardware https://www.youtube.com/watch?v=NF6lu6IzIo8&t=238s
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 11:03
Jeg har under alle omstændigheder fundet et problem efter opgradering til 11. Jeg bruger maskinen som musikserver til mine squeezebox spillere, transporter og touch. Normalt forhindrer Logitech Media Server (LMS), som er installeret, maskinen i at gå i dvale så længe jeg streamer musik. Med 11 som styresystem lægger maskinen sig til at sove efter ½ time og musikken slukker, sådan! LMS kan ikke forhindre det. Jeg ved godt, at man kan disable dvalefunktionen, men så forsvinder meningen med en fjernserver, hvis man selv skal gå ud og slukke den hver gang. Med windows 10 kører det uden problemer, den sover og vågner som den skal.
Powered by beer and chips
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Hej

Her har jeg installeret Windows 11 på to bærbare, der er nye nok dertil.

Du skriver, at du fik installeret på en ikke supporteret PC, hvor CPU er for gammel.

Der har jeg også en ældre PC, hvor det er tilfældet. Her er TPM dog også for gammel.

Jeg formoder, at din TPM er version 2.0, eller har du fundet en vej omkring det? Det skulle der vel ikke være en vej omkring, om end jeg har skimmet noget om et løst TPM-modul, hvis jeg husker rigtigt.

Mvh. Jørgensen

Jeg fandt en vej udenom TPM til min stationær, men min bærbar installerede Windows 11 helt fint.
//Guldhammer
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:19
@guldhammer

Det lyder interessant. Hvordan gjorde du mon det?

Men jeg bliver nok hængende på Windows 10 på denne ældre PC, da den helst ikke skal blive langsommere, som ASKF er inde på.

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu