recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Websider tror jeg er i Holland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Websider tror jeg er i Holland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xhofa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xhofa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Websider tror jeg er i Holland
    Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 21:51
Halløjsa

Er begyndt at opleve, at vores enheder tror vi er i Holland, både telefon, TV og computere. Hvilket godt kan være lidt irriterende, især for børnene og deres børneprogrammer på Netflix Wacko

Har ikke sat noget VPN, gateway eller andet i den dur, så forstår ikke rigtig hvordan det kan ske.

Hvis jeg går ind på; https://whatismyipaddress.com/ står det hele rigtig nok. At min udbyder er Glentevejs og jeg befinder mig i Odensee. Nogen der kan lede mig på vej til en løsning?

-xhofa
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 07:48
bor du i lejlighed eller eget hus ?


Til top
xhofa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xhofa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

bor du i lejlighed eller eget hus ?



Eget hus.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 08:50
har du kikket i den routers indstillinger.  Ang dns server ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af xhofa xhofa skrev:

  At min udbyder er Glentevejs og jeg befinder mig i Odensee. Nogen der kan lede mig på vej til en løsning?

Hej.

Der er worldwide mangel på IP adresser. Derfor kan der godt ske handel/overdragelse af et IP adresse område fra en Hollands Internet udbyder og til Glenten.

Mit gæt er at Netflix IKKE har registreret en sådan handel/overdragelse endnu, mens whatismyipaddress har?

Jeg ville nok prøve at kontakte enten Netflix eller Glenten med en fejl meddelelse, samt en skærmdump af whatismyipaddress.

Hilsen Carsten.

Til top
xhofa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xhofa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af xhofa xhofa skrev:

  At min udbyder er Glentevejs og jeg befinder mig i Odensee. Nogen der kan lede mig på vej til en løsning?

Hej.

Der er worldwide mangel på IP adresser. Derfor kan der godt ske handel/overdragelse af et IP adresse område fra en Hollands Internet udbyder og til Glenten.

Mit gæt er at Netflix IKKE har registreret en sådan handel/overdragelse endnu, mens whatismyipaddress har?

Jeg ville nok prøve at kontakte enten Netflix eller Glenten med en fejl meddelelse, samt en skærmdump af whatismyipaddress.

Hilsen Carsten.


Har prøvet at skrive til Glenten, men irritationsmomentet kom selvfølgelig udenfor normal åbningstid.
DR.dk er også et kæmpe problem.
Men du mener jeg skal prøve at kontakte DR/Netflix osv også?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af xhofa xhofa skrev:

DR.dk er også et kæmpe problem.

Hej.

Alt DR.dk kan også ses, hvis man er på ferie i Holland.
Man skal bare registrere sig med email, ønsket password og validere med NemID i øverste højre hjørne.
Og så logge ind.

Hvis I har problemer med både Netflix og DR, ville jeg starte med at fejlmelde til Glenten.
Hvis mit gæt om IP adresserne er rigtigt, vil der være flere af Glentens kunder med samme problem?

Hilsen Carsten.


Til top
xhofa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xhofa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 14:34
Fik snakket med Glenten, de kendte til problemet, og jeg fik en ip fra et andet segment.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af xhofa xhofa skrev:

Fik snakket med Glenten, de kendte til problemet, og jeg fik en ip fra et andet segment.

Underligt Glenten ikke selv har ryddet op i det, når de kendte til problemet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Oprindeligt skrevet af xhofa xhofa skrev:

Fik snakket med Glenten, de kendte til problemet, og jeg fik en ip fra et andet segment.

Underligt Glenten ikke selv har ryddet op i det, når de kendte til problemet.

Hej.

Hvis Glenten har manglet IP adresser, kan jeg godt forstå at de har prøvet at købe nogle på det frie market.

Visse brugere har måske et TV behov hvor de syntes, at det er en fordel at kunne se Hollandske TV Stationer, der har mange gode sports transmissioner. Vi har selv i sommers set noget Tour de France, EM i Fodbold og OL fra Hollandske TV Stationer, dog via VPN.

Og DR.dk virker, hvis man registrerer sig med sit Nem ID.

Men jeg tror at det er sket fordi, at man mangler IP adresser.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 24-Oktober-2021 kl. 10:04
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu