recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V/S: macbook pro 2016
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V/S: macbook pro 2016

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V/S: macbook pro 2016
    Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 10:04
Hej

Sælges for den rette pris:

13" Macbook Pro - Space Grey
3.3 ghz dual-core intel i7 processor, turbo boost up to 3.6 ghz
16GB 2133 mhz memory
Intel iris graphics 550
1TB PCIe-based SSD (DEFEKT)
Touch bar and touch ID.
Dansk tastatur

Den er købt i december 2016. 
Harddisken er desværre død men ellers fremstår computeren i rigtig god stand da jeg stort set kun har brugt den til at se film etc. på rejser og jeg sælger den fordi jeg ikke har brug for den mere og vil heller ikke ofre penge på en reperation.

Hvad er sådan en værd? 
.
Til top
jesperms Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2006
Sted: 8643 Ans
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperms Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 11:27
Hejsa
Muligvis interesseret. Har du fået en ca. pris på reparation? Alternativt kan jeg godt nøjes med 512Mb SSD

Mvh. Jesper
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 13:52
Jeg har fået et bud på 5-6000,- fra mentech

så jeg er godt klar over at salgsprisen også bliver derefter sp jeg tænker 3.000,- og så må du selv få den repareret.


.
Til top
jesperms Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2006
Sted: 8643 Ans
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperms Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 15:37
Hej igen
Vil du oplyse modelnr. så vil jeg prøve at undersøge det nærmere.

Mvh. Jesper
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 15:42
Det er en ældre Macbook. Det er virkelig, som i VIRKELIG, ikke svært at skifte SSD'en selv. Tager 5 minutter. Så det koster ikke mere end selve SSD'en at "reparere" den. Hvis et værksted har tilbudt at fixe det for 5-6000kr, så prøver de at røvrende dig og burde hænges ud for at drive fuskervirksomhed. En ny 1TB SSD koster forhåbentlig ikke over 1000kr, og som sagt tager det 5 minutter at skifte den. Det er sgu en syg timeløn så.

Men med det sagt, så er 3000kr for en dual core 13" nu stadig max man kan tage, hvis den havde en fungerende SSD. Husk at man kan købe en M1 Macbook Air, der tværer den gamle Intel der i enhver opgave. 
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 18:35
jeg har fået oplyst at logicboard skal udskiftes. 

Harddisk er jo loddet på.


.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 18:41
Memtech er Apple autoriserede reparatører, og de er begrænset af hvad de må. 
Et uafhængigt værksted kan måske lave det billigere. 
Venlig hilsen
KB
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 18:50
formentlig og det vil jeg være op til en eventuel køber at beslutte.

.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er en ældre Macbook. Det er virkelig, som i VIRKELIG, ikke svært at skifte SSD'en selv. Tager 5 minutter. Så det koster ikke mere end selve SSD'en at "reparere" den. Hvis et værksted har tilbudt at fixe det for 5-6000kr, så prøver de at røvrende dig og burde hænges ud for at drive fuskervirksomhed. En ny 1TB SSD koster forhåbentlig ikke over 1000kr, og som sagt tager det 5 minutter at skifte den. Det er sgu en syg timeløn så.

Men med det sagt, så er 3000kr for en dual core 13" nu stadig max man kan tage, hvis den havde en fungerende SSD. Husk at man kan købe en M1 Macbook Air, der tværer den gamle Intel der i enhver opgave. 

En 2016 MBP med Touchbar kan altså ikke bare serviceres på køkkenbordet på 5 minutter. SSD'en er loddet på.


Redigeret af Ukke - 26-Oktober-2021 kl. 19:02
Til top
jesperms Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2006
Sted: 8643 Ans
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperms Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:47
okay, tak for info. Jeg springer fra da jeg ikke tør at kaste mig ud i "projektet".

/Jesper 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu