recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tagent audio skidt eller kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tagent audio skidt eller kvalitet?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2021 kl. 23:20
Lidt af et sidespring, men det kvalitetsmæssige vildeste pc-kabinet som jeg endnu har haft fingerne i, er designet i Rusland og produceret i Kina. Så der er skam undtagelser - og nej, prisen er ikke lav LOL








Redigeret af dtomsen - 06-November-2021 kl. 00:39
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 08:54
utroligt at man stadig snakker om at det er lort fordi det er lavet i Kina, selv mine Quad s2 som er en af de bedste kompakt  højtalere jeg nogensinde har hørt er made in China.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

utroligt at man stadig snakker om at det er lort fordi det er lavet i Kina, selv mine Quad s2 som er en af de bedste kompakt  højtalere jeg nogensinde har hørt er made in China.


Quad er, som en en del andre mærker, et kuldsejlet engelsk mærke så er opkøbt af kinesere der heldigvis har ført kvaliteten videre. Hvor dine Quad s2 er udviklet ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på de er udviklet af virksomheden selv.

Når folk er efter Kina-mærker, så er det eksempelvis når der laves en enhed der udbydes vidt og bredt og bliver badged så den hedder Prosonic, Lumatron, Denver, Medion osv osv
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Når folk er efter Kina-mærker, så er det eksempelvis når der laves en enhed der udbydes vidt og bredt og bliver badged så den hedder Prosonic, Lumatron, Denver, Medion osv osv


Medions tv blev lavet i østeuropa.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Når folk er efter Kina-mærker, så er det eksempelvis når der laves en enhed der udbydes vidt og bredt og bliver badged så den hedder Prosonic, Lumatron, Denver, Medion osv osv


Medions tv blev lavet i østeuropa.

ok, men pointen forstår du?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plankeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 21:07
Det jeg lurede på er om Tagent udviklet produktet og derefter sat ut produksjon i Kina. Der er noget helt andet å udvikle et produkt teknisk, kontra å kun klistre navne på et ferdig no-name produkt.

Nå har man fået flere gode produkter fra de mange fabrikker som lager varer påsat ønsket navne. 
Power har Amadeus, Elkøb har Eletra.

Har nu fået ombytte hos Power. Hele anlegget gik rett til El-retur...




Redigeret af plankeby - 06-November-2021 kl. 21:09
Til top
Brian M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 02:32
En tur forbi google siger at moderfirmaet er fransk: www.av-industry.com

citat fra Linkedin:

"Bringing together nine brands (Elipson, Highland audio, Tangent, Eltax, Norstone, Norstone Edition, Ateca, Instaal, Lumene), AV Industry offers a large panel of electronics, acoustic loudspeakers and various accessories for hi-fi and home cinema (pieces of furniture, video projection screens, cables, mounts...). The R&D departments are located in France and Denmark to concentrate the best of their expertise. The French and Asian factories know how to transform our design into outstanding products."

Mon ikke det er et almindeligt moderne firma, hvor meget af udviklingen bliver købt ude i byen eller delvist er baseret på allerede udviklede enheder. Det tilsætter man så sit eget fingeraftryk og får "unikke" produkter. Det er sådan en meget stor del af fabrikant verden virker i dag.

Proff.dk siger at Tangent A/S i Herning har 3 ansatte.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2021 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af plankeby plankeby skrev:

Tagent tager et stort prispåslag.
Med Tagent logo 1500 kroner med Andersson logo 750 kroner (990norske kr)
Det er hvad jeg mener med lyd elektronik påsat "dansk signatur". Et forsøk på å snyde litt på Danmark sin historie med å egenudvikle meget bra lydprodukter.

Det lugter jo netop af at det er OEM-kina produkt, som forskellige producenter køber og smider eget badge på. Det er langt fra et ukendt fænomen, men det tyder ikke på den store egenudvikling.

Det kan godt være noget Dynaudio er samlet i Kina, men det er jo udviklet i Danmark og man ser ikke tilsvarende produkter med et andet badge. Det er jo ikke ukendt at producenter udvikler gode produkter og holder prisen nede ved at få den samlet i Kina. Det er altså muligt at stille krav om kvalitet til de kinesiske producenter. Gode eksempler på produkter der er udviklet i Europa er Vincent, Aurum Cantus og ikke utallige andre

Det samme med argon og nads forstærker

















Redigeret af gasolin - 12-November-2021 kl. 01:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu