recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sætte højtalere tæt på loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sætte højtalere tæt på loftet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sætte højtalere tæt på loftet
    Sendt: 03-November-2021 kl. 16:07
Hej alle,

Jeg har 2 stk. Ikea Sonos højtalere i mit køkkenalrum/stue. Den ene står på mit køkkenbord og spiller ud mod rummet. Denne står helt op af et skab. 
Den anden står en meters penge bag min sofa og spiller "imod" den i køkkenet.

Jeg overvejer nu, at sætte dem op i stereo på væggen. Men for at det skal se bare lidt pænt ud, skal de ret højt op. Næsten helt op til loftet. ca. 2-2,5 m oppe.

Min tanke er nu, om det er nødvendigt at have et beslag hvor jeg kan vinkle dem lidt ned. De koster 200 stk. Eller er det fint med de beslag jeg har liggende som blot får dem til at sidde lige ud for væggen. 

Disse bliver udelukkende brugt til musik. Ikke en hjemmebiograf. 

Kort sagt, er det 400 kr. værd at kunne vinkle dem ned af? 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 23:32
Det er faktisk kun dig selv der kan svare på spørgsmålet.

Hvis du er tilfreds med lyden i dag, vil du sandsynligvis ikke behøves at bruge vinklede beslag.......

Diskantgengivelsen der indeholder de fineste detaljer er meget retningsbestemt. Sidder dine højttalere oppe under loftet vil diskanten spille "hen over hovedet" af dig. Peger de ned mod dig, vil de lyde bedre.

I mit køkken har jeg et sæt DLS R50 stående ovenpå de øverste køkkenskabe. Det er cirka 2,10 meter over gulvet og dermed er diskanten placeret godt og vel en halv meter over mit hoved. Lyden er klart bedst 3-4 meter fra højttalerne.

Ved min computer har jeg to JPW reolhøjtalere placeret med diskanten cirka 20 cm over mine ører, placeret så diskanten peger ind mod mit hoved.
Her er lyden anderledes detaljeret (på grund af placeringen, ikke på grund af højttalerne).

Spørgsmålet er jo mest, hvad du synes du har brug for.......lyt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 11:06
Jeg har købt 2 "vippe"-beslag. Så de bliver vinklet ned af mod rummet istedet op langs loftet.

Tak! 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu