recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Andromeda’s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Andromeda’s

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 10:37


Opdatering.
Opgraderinger markeret med fed.


Er flyttet i en ny lejlighed med en større stue og derfor større biorum. Det har sine udfordringer mht. sidehøjttaler placeringer, da der er et køkken i vejen i den ene side og et vindue i den anden og så har jeg en sub respons der ikke er helt super. Sub lider af et dip ved 40hz, fronter det samme. Jeg synes dog ikke jeg mangler noget bas når jeg lytter musik, hvilket jeg bestemt gjorde i den gamle lejlighed. Det hænger til dels sammen med at jeg har fået bedre højttalere og at lytterummets dimensioner har givet større muligheder for bedre placeringer af grej og lytteposition.

Jeg har ikke arbejdet så meget med surround endnu, da jeg mangler 4 stk. baghøjttalere (har kun fronter, center og sub). Har tidligere haft JBL 8320 og 3310 bio højtttalere, hvilke var super, specielt ift. prisen. Jeg søger dog mere stuevenlige bag-højttalere i denne omgang.
Som udgangspunkt bliver det nok stander højttalere. 2 stk. på standere i siderne, samt 2 stk. der hænges på bagvæggen.

- Jeg ville allerhelst hænge side-højttalerne i loftet, men hvordan kan det gøres smartest muligt??

Jeg starter nok med enten 5.1.. senere 7.1.. og derefter ATMOS. 
Må indrømme at jeg stadig ikke har haft ATMOS - nu må det snart til at være. LOL

Har fået erhvervet bedre effekt til center og bag/atmos kanaler. Og den her 7 kanals Lexicon gør det altså bare godt.
Tilmed har jeg fået en Anthem surround processor. Den er meget bedre lydmæssigt end den gamle mrx-720, men hænger i softwaren!
Sidst har jeg fået et nyt sæt meget vellydende JBL S4700.. Købte i første omgang JBL 4367, men de var ikke for mig og blev da byttet til disse.. Jeg synes de spiller fantastisk.. så fantastiske at en hifi-kammerat gik ud og købte et sæt magen til. Big smile

Jeg er ved at lægge sidste hånd på bagvæggen. Der mangler lige et par rækker Rockfon Sonar ind mod hjørnet, som der ses er helt bar.

Gardinet har vi købt for akustikkens skyld, men også æstetikken. Der er ikke tale om deciderede akustik gardiner, dette ville fordoble prisen, men de er kraftige. Får minimeret sidereflektioner ret effektivt. 



Grej:


Sony xh90 85” 


Anthem AVM 70

Kanalopsætning 3.1

Step 2 - 7.1.2 (afventer)

Step 3 - 7.2.2 (afventer)


Mcintosh c2600 (passthru)

Mcintosh mc452

Lexicon GX-7


JBL S4700

JBL Array 880

SVS sb16 ultra


- Hvilke JBL bag-højttalere skal jeg kigge på til omkring 8000kr brugt? Pt. er mit bedste bud HDI 1600.



Nye BIO rum:















Redigeret af Andromeda - 20-Juli-2023 kl. 19:52
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 11:47
WAUW! Det ser skidegodt ud! Cool
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 17:18
F**k de højttalere er grimme store.

Redigeret af Deschain - 21-Juli-2023 kl. 17:19
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 17:43
Smid lige frontstoffet på igen - det hjælper meget... SKAL de stå så langt fra væggen?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 18:35
HeartHeartHeart
Men med så stor lyd skal du da have projektor... Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 19:00
Deschain

Kan du blive enig med dig selv LOL




Redigeret af Andromeda - 21-Juli-2023 kl. 19:01
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Smid lige frontstoffet på igen - det hjælper meget... SKAL de stå så langt fra væggen?

Har faktisk sat frontstoffet på dem LOL .. men synes nu de er super fede uden. Wink

De skal stå der hvor det lyder bedst. Først og fremmest så har de basporten.. og for langt op ad væggen kan sangeren og instrumenterne komme lidt for langt væk og nærmest “lægge sig op ad væggen - jeg vil gerne have lyden tættere på mig. De er kun testet til musik i første omgang, surround kommer senere.






Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

HeartHeartHeart
Men med så stor lyd skal du da have projektor... Wink

Det vil jeg hjertens gerne have igen på sigt Big smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Smid lige frontstoffet på igen - det hjælper meget... SKAL de stå så langt fra væggen?

Har faktisk sat frontstoffet på dem LOL .. men synes nu de er super fede uden. Wink

De skal stå der hvor det lyder bedst. Først og fremmest så har de basporten.. og for langt op ad væggen kan sangeren og instrumenterne komme lidt for langt væk og nærmest “lægge sig op ad væggen - jeg vil gerne have lyden tættere på mig. De er kun testet til musik i første omgang, surround kommer senere.

OK! Du får di vilje, mht. placeringen. Men godt, du smed frontstoffet på igen. Det giver et mere roligt "billede".

Projektor bliver nok svært i så lys en stue - så skal der vel mørklægningsgardiner til?






TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Smid lige frontstoffet på igen - det hjælper meget... SKAL de stå så langt fra væggen?

Har faktisk sat frontstoffet på dem LOL .. men synes nu de er super fede uden. Wink

De skal stå der hvor det lyder bedst. Først og fremmest så har de basporten.. og for langt op ad væggen kan sangeren og instrumenterne komme lidt for langt væk og nærmest “lægge sig op ad væggen - jeg vil gerne have lyden tættere på mig. De er kun testet til musik i første omgang, surround kommer senere.

OK! Du får di vilje, mht. placeringen. Men godt, du smed frontstoffet på igen. Det giver et mere roligt "billede".

Projektor bliver nok svært i så lys en stue - så skal der vel mørklægningsgardiner til?


Ja det er noget mere roligt. Jeg plejer dog at tage frontstoffet af og på efter humør - selvfølgelig fordi jeg også synes det er pænt.. nu har jeg kun haft de her højttalere i 3 uger og pt. har frontstoffet kun været på en uges tid. 


Jaaa.. eller også skal der kun bruges PJ om aftenen hvor det er mørkt eller hvor det går med de gardiner vi har nu (der gå kun lidt lys igennem dem) .. det er lidt derfor jeg gik over på tv istedet, jeg blev altså træt af at det krævede at der var mørkt for at få præsenteret et godt billede. 
Kunne dog være lækkert at have begge muligheder. 


Redigeret af Andromeda - 21-Juli-2023 kl. 20:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu