recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IOS familie deling - spørg før køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IOS familie deling - spørg før køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IOS familie deling - spørg før køb
    Sendt: 09-November-2021 kl. 10:13
Hej

Begge mine børn har en iPad, og jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne styre hvad de downloader.
Fordi min kone er den eneste som har iPhone/iPad så er det hende der skal godkende hver gang de ønsker at downloade en app.

Jeg synes at jeg ikke engang kunne godkende det direkte på deres iPad, findes den funktion ikke mere?
Eller er der en anden måde at løse det på?Uden at jeg skal have mig en iPad/iPhone.
Kenneth
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 11:01
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der må i det være noget brugbart.

Jeg har desværre ikke kunne finde noget brugbart i dette. Men tak for hjælpen.
Kenneth
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 14:25
Jeg tror du kan godkende på deres iPad, hvis din kone slår fra at hun skal godkende. Men så kan børnene også selv godkende, hvis de kender koden til deres Apple-id.

Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der må i det være noget brugbart.


Absolut intet....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

Eller er der en anden måde at løse det på?Uden at jeg skal have mig en iPad/iPhone.


https://support.apple.com/da-dk/HT201089
"Hvis du er familiearrangør, skal du bruge din iPhone, iPad, iPod touch, dit Apple Watch eller din Mac til at godkende eller afvise en anmodning."

Umiddelbart ser det ud til at du kun kan godkende fra et Apple device.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der må i det være noget brugbart.


Absolut intet....

Klaus
 Det har jeg fået at vide en gang det må da for fanden være nok.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2021 kl. 08:10
Sikkerheden ville jo gå tabt, hvis man bare kunne godkende på børnenes enhed.
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2021 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg tror du kan godkende på deres iPad, hvis din kone slår fra at hun skal godkende. Men så kan børnene også selv godkende, hvis de kender koden til deres Apple-id.


Tror @Brixen er inde på noget af en løsning, dvs. at din kone skal slå godkendelse af køb fra, under familiedeling.

Uden at vide det med sikkerhed ville jeg prøve.
 
Bagefter opretter man en ny specifik kode til godkendelse af køb direkte på enheden, en kode som kun du og din kone kender.

Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 12:53
Det er fuldstændig random hvor notifikationen kommer op.
Jeg har 100% Apple økosystem så notikationen kan komme på en af flg devices.

13" Macbook pro
16" Macbook pro
iPad Mini
Mac mini
Eller iPhone.

Apple siger at man skal logge ind og ud af iCloud så burde det virke, men det har jeg ikke haft held til.
Dog har "spørg før køb" forelsket sig i min 13" MBP så det er som regel et godt gæt.

Sorry jeg ikke kan hjælpe, men det kan altid blive værre.


Redigeret af Kennethxyz - 11-November-2021 kl. 12:55
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu