recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3D
    Sendt: 21-November-2021 kl. 08:24
Da jeg havde mit plasma tv, brugte jeg det af og til med 3D, men syntes det var anstrengende for øjnene og børn havde svært ved at beholde brillerne på fordi øjnene løb i vand... så vil lige spørge om hvordan det er på projektor, er det en bedre oplevelse?

Frank
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2021 kl. 09:33
Tja, vi har da set over 100 3D-film på vores forskellige projektorer og har aldrig oplevet nogen form for ubehag, højst lidt hovedpine efter et Hobiten-marathon.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2021 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tja, vi har da set over 100 3D-film på vores forskellige projektorer og har aldrig oplevet nogen form for ubehag, højst lidt hovedpine efter et Hobiten-marathon.
Godt at høre, går og venter på min første 3D projektor. Så skal det da have endnu et forsøg 🙂
Frank
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2021 kl. 10:46
Vi synes jo stadig det er sjovt, men det kræver lidt: en ordentlig kalibrering af 3D-preset'et på projektoren (ingen af vores har haft dette out of the box), og nok så vigtigt: perfekt syn - dette kan lyde indlysende, men jeg så selv med egne øjne (pun intended) hvor stor en betydning nye briller havde for min 3D-oplevelse. Så hvis man er brilleabe skal man lige få tjekket om brillerne stadig giver perfekt korrigering, og så selvfølgelig skaffe nogle 3D-briller som kan sidde udenpå disse uden at genere.

Pro tip: hvis man har genopladelige 3D-briller SKAL DISSE OPLADES MED JÆVNE MELLEMRUM!!! Hvis de bare ligger i en skuffe i et år eller længere uden at blive opladet dør batteriet og nægter at oplade. Derfor kan det være en overvejelse at købe briller med løse batterier og tage disse ud af brillerne, hvis man bare ser 3D en gang imellem.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2021 kl. 12:33
Et tosset spørgsmål, passer aktive briller på kryds af mærkerne?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2021 kl. 12:40
Nogle gør uden problemer. Det skal bare være samme teknik, altså DLP-Link briller til DLP-projekter osv. Vi bruger f.eks. stadig vores Benq-briller på en Optoma projekter.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2021 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Nogle gør uden problemer. Det skal bare være samme teknik, altså DLP-Link briller til DLP-projekter osv. Vi bruger f.eks. stadig vores Benq-briller på en Optoma projekter.

Super 🙂
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu