recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung S21
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung S21

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung S21
    Sendt: 24-November-2021 kl. 17:01
Hej.

Har pt. en Huawai P30 pro men kunne godt tænke med en Samsung S21.
Tager en del billeder med telefonen og syntes Samsung's farver er alt for
"boosted" op i farver. De virker ikke naturlige, kan man gøre noget ved det?


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 17:55
Man kan tage billeder i pro tilstand, så man har fuld styr på lys og farver.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man kan tage billeder i pro tilstand, så man har fuld styr på lys og farver.



Takker det vil jeg lige prøve Thumbs Up
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 23:00
HUSK, der er forskel på, hvilken skærm, du ser billederne på!
Jeg er helt enig med dig i, at Samsung ofte benytter alt for mættede og boostede farver, hvilket kan være svære at justere sig ud af på telefonens skærm, men kameraet er jo uafhængig af skærmen, så det kan sagtens tage nogle gode billeder, der vil se mere korrekte og dermed bedre ud i mine øjne, hvis de bliver vist på en anden skærm, f.eks. et TV eller en monitor...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

HUSK, der er forskel på, hvilken skærm, du ser billederne på!
Jeg er helt enig med dig i, at Samsung ofte benytter alt for mættede og boostede farver, hvilket kan være svære at justere sig ud af på telefonens skærm, men kameraet er jo uafhængig af skærmen, så det kan sagtens tage nogle gode billeder, der vil se mere korrekte og dermed bedre ud i mine øjne, hvis de bliver vist på en anden skærm, f.eks. et TV eller en monitor...


Det kan du have ret i. Jeg prøvede at tage et billede i PRO og et i alm. standart.
Billedet i pro var knap så boosted men med lidt mindre detaljer.
Vil lige prøve at smide dem på pc'en og se hvordan de ser ud der.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

HUSK, der er forskel på, hvilken skærm, du ser billederne på!
Jeg er helt enig med dig i, at Samsung ofte benytter alt for mættede og boostede farver, hvilket kan være svære at justere sig ud af på telefonens skærm, men kameraet er jo uafhængig af skærmen, så det kan sagtens tage nogle gode billeder, der vil se mere korrekte og dermed bedre ud i mine øjne, hvis de bliver vist på en anden skærm, f.eks. et TV eller en monitor...


Det kan du have ret i. Jeg prøvede at tage et billede i PRO og et i alm. standart.
Billedet i pro var knap så boosted men med lidt mindre detaljer.
Vil lige prøve at smide dem på pc'en og se hvordan de ser ud der.
du skal tænke på, at det meste computer boost fra telefonen er slået fra i pro, så den går ikke ind og gøre billedet skarpere kunstigt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 23:07
Hej.

Der findes et par virkelig gode video camera Apps, som kan købes:

'mcpro24fps - professional manual video camera app'


og 'FiLMiC Pro: Mobile Cine Camera'


Findes der ikke noget tilsvarende, til at tage Fotos?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-November-2021 kl. 23:08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu