recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp nye højtalere - fornuftigt prisleje
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp nye højtalere - fornuftigt prisleje

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp nye højtalere - fornuftigt prisleje
    Sendt: 27-November-2021 kl. 00:01
Setuppet hjemme i stuen består af en Denon AVR 2400h, 2 stk Dali Lektor 6, 4 stk Dali Lektor 1 og 2 stk Dali Lektor 2, samt en Monolith df 12" sub. 

Alle højtalere er i farven valnød, sub er mat sort. 

Kører 5.2.1 atmos. 

Højtalere og sub er 12 år efterhånden og vi overvejer prøve andre. Fruen kan godt gå med til farven sort, men ønsker allerhelst hvide højtalere. 

Vi har været super glade for højtalerne og de spiller perfekt, men da møblement i stue og spisestue er egetræ, så ønsker vi komme lidt væk fra alt træ looket efterhånden.

Hvad kan i anbefale? 

PS receiver står som sådan ikke til udskiftning, da jeg ikke synes der nok nye features i nye forhold til nuværende og vi gamer ikke. Men alt er jo relativt, da nye højtalere også skal kunne trækkes fornuftigt Wink

Har også overvejelser om at køre med 2 subwoofere, evt. mindre end Monolith 12".


Redigeret af JordanDK - 27-November-2021 kl. 00:02
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2021 kl. 00:22
Jeg kan anbefale at gå ud og lytte til højttalere og finde ud af, hvor mange penge i har til projektet.

Lektor er en fin højttalerserie i lidt over budgetklassen.
Men på de 12 år er passive højttalere ikke flyttet sig voldsomt, så med mindre at du vil opgradere (kroner/øre mæssigt) vil du ikke få en meget forbedret lyd ved at købe nyt.

Min klare anbefalig til,dig, når du nu skal investere igen, er at købe neutrale højttalere. Hverken bøg, ahorn, ask eller kirsebær. Disse farver går af mode og de kan blive påvirket af sollys. Lakerede højttalere er heller ikke mit grebet, da de hurtigt kommer til at virke slidte, hvis de får en ridse.

Jeg har selv sorte højttalere i udseendet “sort ask”. Der er lige så umoderne i dag som for 15 år siden og er det samme om 15 år. De er til gengæld dejligt neutrale i udseendet….
 
Har du overvejet at få folieret dine nuværende højttalere?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2021 kl. 08:55
Klaus rammer den spot on.
Er du glad for lyden I det du har, så lad være med at skifte.

Overvej at folier dine højtalere.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2021 kl. 10:03
Ja hvorfor skifte højttalerne ud, hvis i er tilfredse med lyden. Mine højttalere er 40 år og spiller forrygende godt, og blir ikke skiftet ud. Få dem folieret hos en professionel, tror en skiltemaler klarer det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2021 kl. 12:33
At foliere dem har vi også overvejet. 

Fruen synes at Dali Oberon 5 eller 7 hvid er pæne, samme med Spektor 6 og Argon Alto 55 mk2. 

Går ud fra at med Alto vil der ikke være noget at hentet at Oberon er i samme leje som Lektor? 

Hvad med Mission LX serien kontra Dali? 

Ville to 8" eller 10" subs være bedre end 1 12" sub?


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 08:25
Hvis i vil købe nyt for at få nyt, så fair nok, vi kender nok alle den følelse.

Ang. Subs.
Subwoofere er en lidt sær ting, tit bruger man mere end en sub for at få en bedre fordeling af bas i rummet, ikke nødvendig vis mere.
Jeg tænker, at med mindre at du begynder at nørde rundt, og du vil holde det simpelt, så køb en "stor"
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu