recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C1 Kalibrering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C1 Kalibrering?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG C1 Kalibrering?
    Sendt: 27-November-2021 kl. 19:01
Nogen som har nogle gode Kalibreringer setup til dette tv
Tak
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2021 kl. 19:35
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 11:19
Jeg bliver altid lidt nedslået, når folk kalder det at kalibrere et TV, bare ved at låne indstillinger fra et andet TV.

Andre TV´s kalibrerede indstillinger, retter sig alene til det TV som er blevet kalibreret. Der kan være ret store forskelle mellem 2 ens TV omkring hvidbalance og andre parametre.

I virkeligheden kan et lån af et andet TV´s indstillinger gøre billedet på det kopierede TV dårligere. Kalibreret er TV´et i det mindste langt fra.

Nå, det er vist ikke første gang jeg skriver om den sag - desværre.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg bliver altid lidt nedslået, når folk kalder det at kalibrere et TV, bare ved at låne indstillinger fra et andet TV.

Andre TV´s kalibrerede indstillinger, retter sig alene til det TV som er blevet kalibreret. Der kan være ret store forskelle mellem 2 ens TV omkring hvidbalance og andre parametre.

I virkeligheden kan et lån af et andet TV´s indstillinger gøre billedet på det kopierede TV dårligere. Kalibreret er TV´et i det mindste langt fra.

Nå, det er vist ikke første gang jeg skriver om den sag - desværre.
Du har helt ret. Det vil aldrig blive lige så godt, som hvis du får det rigtigt kalibreret. Men kan godt hjælpe lige nu og her. Jeg plejer, at finde nogle indstillinger hos flatpanels, når jeg har fået ny skærm. Og så får jeg det kalibreret efterfølgende. Er jo ikke altid, at der penge til det samtidigt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu