recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast audio og streaming kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast audio og streaming kvalitet?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Men hvad er så den bedste streaming kvalitet/produkt som er tilgængelig på markedet?

Feks.mærke/model/produkt:

Pris: Entry
Pris: Mid.
Pris: High.
   
Bond Cool


Jeg kan godt høre forskel på min Node 2i i forhold til min Pi 4 med Ropiee. 

Men tvivler på, at forskellen forbliver markant på trods af en hop i pris...  
De sidste procent i lydkvalitet bliver dyre... 
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 09:46
Vil det sige at de små bokse til omkring kr. 2000,- som Hall, Yamaha og de før nævnte mærker kan indgå i et seriøst hifi-anlæg?

Bond Cool

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Vil det sige at de små bokse til omkring kr. 2000,- som Hall, Yamaha og de før nævnte mærker kan indgå i et seriøst hifi-anlæg?

Bond Cool

jeg ville først læse anmeldelser af dem. Så man kan få en idé om hvordan, de har sæt komponenterne sammen.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 00:38
Jeg synes cromecast audio er det værste l***
Der er et lille gap i hver eneste sang som jeg streamer.
Har skiftet til bluesound og alt kører perfekt.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af jsh662 jsh662 skrev:

Jeg synes cromecast audio er det værste l***
Der er et lille gap i hver eneste sang som jeg streamer.
Har skiftet til bluesound og alt kører perfekt.
Har brugt chromecast audio i mange år uden problemer. Oplevede ikke forskel på lyden sammenlignet med cd, faktisk så har jeg pakket mine cd'r ned og bruger udelukkende chromecast audio som lydkilde 🙂 Hiver lyden ud optisk og sender den direkte ind i min forforstærker. 

Frank 


Redigeret af Frank13 - 18-December-2021 kl. 07:51
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 09:20
Jeg brugte det indbygget i en NAD C338 og måske det er der kæden hopper lidt.
Har brugt både tidal og yousee musik - begge med samme resultat.
Lydkvaliteten var super fin til mig men det lille knæk i lyden var træls.


Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Vil det sige at de små bokse til omkring kr. 2000,- som Hall, Yamaha og de før nævnte mærker kan indgå i et seriøst hifi-anlæg?

Bond Cool


Efter min mening, så kan de fint indgå i mere seriøse anlæg. Om ikke andet for at give sit eksisterende anlæg, streaming muligheder.

Men snakker vi anlæg til +50K så bør man nok gå lidt op i kvalitet, f.eks Primare NP5 Prima MK II eller SOtM SMS-200 eller enheder i den klasse...


Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af jsh662 jsh662 skrev:

Jeg synes cromecast audio er det værste l***
Der er et lille gap i hver eneste sang som jeg streamer.
Har skiftet til bluesound og alt kører perfekt.

Ja, den understøtter ikke gapless playback - Det kan være en dealbreaker for nogle... Lyden er dog ok, efter min mening.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu