recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dybde bag lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dybde bag lærred

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2021 kl. 17:25
Jeg har lavet et "podie" til højttalere og subs. Det er placeret på noget anti-vibrationsgummi og så er der hældt sand i.

(Bioen er ikke færdig, så højttalerne er ikke i væggen endnu)





Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2021 kl. 23:15
Det ser godt ud og du får gjort noget ved stabiliteten. Jeg tænker dog stadig det primært bliver LCR der kommer i kontakt med væggen og de skal lige op i 50 cm højde da mit nye setup betyder at der er htpc receiver m.m. oppe foran der skal bygges med ind under lærredet.
Så forhåbentlig kan jeg “nøjes” med mindre stabilisering. Hvad slags gummi har du lagt under podiet?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2021 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Det ser godt ud og du får gjort noget ved stabiliteten. Jeg tænker dog stadig det primært bliver LCR der kommer i kontakt med væggen og de skal lige op i 50 cm højde da mit nye setup betyder at der er htpc receiver m.m. oppe foran der skal bygges med ind under lærredet.
Så forhåbentlig kan jeg “nøjes” med mindre stabilisering. Hvad slags gummi har du lagt under podiet?

Ville oprindeligt have købt Serena Mat fra USA men fragt endte op i at koste 2-3 gange så meget som selve materialet. Av.

Endte med at købe dette: https://www.bauhaus.dk/gummimatte-sort-60x60-cm?gclid=CjwKCAiAtouOBhA6EiwA2nLKH3kd8Yt1du432oTfMWn43RAf2E5z0ZzGenB6gkiQDaBXSvLMsdBKXRoCCQMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Om det gør den store forskel, ved jeg ikke. Men fik mere "ro" i hovedet af at gøre det Smile

Har du gjort dig tanker om hvordan du håndterer korrektionen af hvad baffle-wallen gør? Husk at du med en baffle-wall indsætter et boost under ~500hz som du skal fixe med EQ efterfølgende. Ellers kommer det ikke til at lyde godt.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2021 kl. 13:00
Hahahaha, dine to sidste linjer var rent sort snak :-) Jeg er helt blank på lyd og lydbølger.
Planen var at købe nogle nye LCR og en sub og sætte i væggen med et lydtransparent lærred og så egentlig bare se film :-)
Men mit gæt er at det er noget med at de dybe toner kommer mere frem, korrekt?


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2021 kl. 13:11
Uden at lyde arrogant, men hvis du er helt blank på lyd og de ting er sort snak, så skal du ikke gå i gang med, at lave en baffle wall. Du kan være heldig at have noget auto-eq på forstærkeren som fixer det "rigtigt"... Eller uheldig at den ikke gør og så har du gjort lyden fra dine højttalere dårligere.

EDIT: Ellers kig efter in-wall højttalere som du kan bygge ind i den nye falske væg. De er designet til det og opgaven bliver mere simpel.


Redigeret af Jonas_h - 23-December-2021 kl. 13:13
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2021 kl. 13:20
Hmm, med auto-eq tænker du så audyssey, det er det jeg anvender når jeg sætter lyden op?

Men ellers så prøver jeg at kigge på in-wall. Er der nogle præferencemærker?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu