recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller, Mac Mini og AirPlay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller, Mac Mini og AirPlay?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller, Mac Mini og AirPlay?
    Sendt: 12-December-2021 kl. 16:27
Hejsa - jeg er løbet ind i en blindgyde.
Udfordringen er som følger:

I den ene ende af min stue (8 meter lang) har jeg mit tv og mine, aktive, højttalere med indbygget AirPlay.

I den anden ende har jeg en reol og en ny-indkøbt pladespiller fra Yamaha, som jeg -fejlagtigt- troede kunne streame vinyllyd TIL de aktive højttalere, eftersom den understøtter AirPlay. Men det kan den ikke. Den kan modtage streamet lyd fra en smartphone etc., så hvad gør jeg nu?

Jeg pønser på at tilslutte den til en MacMini – men hvordan?
Pladespilleren har kun line-out og ikke USB. 
Kan jeg mon 'bare' bruge et kabel med phono stik i den ene ende og et mini jack i den anden?

Og hvad så? Nu er der forbindelse mellem pladespiller og Mac. Der skal vel køre et stykke software – og det er her, kæden hopper af. Hvordan får jeg vinyllyden videre, trådløst, til højttalerne i den anden ende af stuen?

På forhånd tak.
/P
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2021 kl. 11:45
Hej, ved ikke om du har fået løst dit problem endnu, men Airfoil burde løse opgaven:

Koster ca. 250 Dkr, men du kan downloade en trial og teste.

Husk også phonestik til “lyd ind” (mikrofon) og vælg systemindstillnger-lyd-lyd ind-mikrofon
Her lidt om Lydporte på Mac:
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2021 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Hejsa - jeg er løbet ind i en blindgyde.
Udfordringen er som følger:

I den ene ende af min stue (8 meter lang) har jeg mit tv og mine, aktive, højttalere med indbygget AirPlay.

I den anden ende har jeg en reol og en ny-indkøbt pladespiller fra Yamaha, som jeg -fejlagtigt- troede kunne streame vinyllyd TIL de aktive højttalere, eftersom den understøtter AirPlay. Men det kan den ikke. 
/P
Det var da også irriterende - det kunne man jo godt tro ud fra beskrivelsen.

Mac-løsningen virker kompliceret - du skal nok hellere investere in noget ala dette "trådløse audiokabel":
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2021 kl. 07:51
Som du selv skriver er du endt i en blindgyde.

Uanset hvad du gør bliver det besværligt. Og lydmæssigt dårligt.

Lav en løsning så pladespiller kan så ved højttaler med kabeltræk.


Redigeret af Mufti - 24-December-2021 kl. 07:52
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2021 kl. 11:09
Måske bare tilslutte en bluetooth ting. Hall Audio f.eks.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu