recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pakke fra zavvi.de sendt fra England?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pakke fra zavvi.de sendt fra England?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pakke fra zavvi.de sendt fra England?
    Sendt: 15-December-2021 kl. 11:57
Jeg har købt fra zavvi.de før uden problemer
Jeg tænker: Tysk webshop betyder nul ekstra moms/gebyr
Men nu er en pakke fra zavvi.de blevet snuppet i tolden, da den er sendt fra England Confused
Nægter selvfølgelig at betale 225 kroner ekstra og har sendt pakken retur
Hvordan i hede hule h#lvede undgår man så de forbandede gebyrer?
Og hvordan kan man gennemskue, at en pakke fra en tysk webshop sendes fra England?


Redigeret af jake51 - 15-December-2021 kl. 11:57
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 12:13
Kontakt dem - de skriver jo : https://www.zavvi.de/articles/international-delivery.list

BREXIT UPDATE

Zavvi kann bestätigen, dass Ihr Einkaufserlebnis nicht beeinträchtigt wird und Sie weiterhin wie gewohnt Bestellungen aufgeben können.

Für alle Produkte, die an Adressen in der EU versandt werden, werden Steuern und Zölle in Ihrem Namen mit unserem Kurierdienst abgerechnet, sodass Ihnen keine Kosten entstehen sollten. Falls Ihnen trotzdem Kosten angerechnet werden, können Sie sich diese über unsere Kundenservice zurückgeholen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 12:41
 Det kan være svært/umuligt at finde ud af, for nogle måneder siden købte jeg en vare på en Dansk Webside, den blev så sendt fra UK via Holland og hertil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har købt fra zavvi.de før uden problemer
Jeg tænker: Tysk webshop betyder nul ekstra moms/gebyr
Men nu er en pakke fra zavvi.de blevet snuppet i tolden, da den er sendt fra England Confused
Nægter selvfølgelig at betale 225 kroner ekstra og har sendt pakken retur
Hvordan i hede hule h#lvede undgår man så de forbandede gebyrer?
Og hvordan kan man gennemskue, at en pakke fra en tysk webshop sendes fra England?


For 3-4 år siden var jeg udsat for nøjagtig det samme med en forsendelse fra Amazon.de. Jeg betalte og mailede kvitteringen til Amazon.de efter en kort korrespondance. Amazon.de refunderede mig herefter beløbet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 14:59
Jeg købte fra Amazon.de, den kom fra Polen.
Ikke noget problem da begge er i det indre marked.

Tror nogle firmaerer lige skal finde ud at England er den at det ydre marked
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

...
Og hvordan kan man gennemskue, at en pakke fra en tysk webshop sendes fra England?
Hvis firma ikke under "About us" tydeligt skriver adresse, skal man være opmærksom og lede noget mere. LOL

Scroll helt i bund og klik på Zavvi Germany:

hvor du kan se de har "butik" i mange lande.  

AGB i den anden skærmside:
"(i) The Hut.com Limited (handelt als Zavvi.de) mit dem eingetragenen Firmensitz: 5th Floor, Voyager House, Chicago Avenue, Manchester Airport M90 3DQ"

Bemærk oplysning i indsatte billede:
THG 

2021 © The Hut.com Ltd.

som egentlig sladrer om hjemsted.
Mvh. JørgenT
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 10:09
Har du prøvet at kontakte deres kundeservice?

Jeg havde tidligere i år samme problem med Zavvi. Jeg kontaktede deres kundeservice, og spurgte dem hvordan hvordan vi kunne løse vores problem med en pakke fanget i tolden. Det endte med, at jeg bare skulle betale tolden, og de så refunderede de omkostninger jeg fik ved det. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu