recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - “Ny” receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

“Ny” receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: “Ny” receiver
    Sendt: 23-December-2021 kl. 22:46
Hej Recordere

Jeg tror nok jeg er på udkig efter en ny(ere) receiver. 
Jeg har altid haft Onkyo/Integra og været fint tilfreds. 
Men da jeg ikke længere er “eneboer”, så er der ikke plads til TX-NR-905/DTR 80.3-sized receivere i mit Ikea-hackede tv-møbel. 
Jeg har fået en TX-SR605 med i en højttalerhandel, og tænkte egentlig bare at gå med den, men nu er jeg kommet til at købe et LG OLED65C1 og et Apple TV 4K, og så er 605’eren vel et “uegnet” bindeled???
4K, HDR, Atmos og andre udtryk jeg knapt kan følge med til at forstå. 
Jeg skal holde mig på samme dybde som 605’eren, dvs ca 38cm. 
Og jeg vil gerne holde mig til Onkyo. 

Laves der overhovedet nye Onkyo’er, eller er mærket lagt i graven?

Jeg er ikke bange for at købe brugt. 

Er TX-NR686 noget af det nyeste/største Onkyo med den maxdybde?

Passer den som “kobling” mellem de to nævnte enheder og i fremtiden en 4K BD afspiller?

På forhånd tak. 

Mvh Michael

P.s var der ikke engang en “vis mig dit tv-møbel-tråd” jeg evt kunne prale i? 😛
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2021 kl. 01:33
jo da det ligger under "min hjemmebiograf" sandsynligvis på side 1 - Det er trods alt en af de federe tråde hvis man er til DIY :)

Mht din receiver må jeg melde pas på Onkyo modeller, men mon ikke Sony stadig fører på Pris/features med DN1080 modellen ? uden at være alt for skråsikker, mindes jeg ikke den er voldsomt dyb :)
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2021 kl. 07:06
Flink med link: https://forum.recordere.dk/vis-mig-dit-tv-hifi-mbel_topic47929.html 

Til billeder, brug evt. denne side til upload, og kopiér billederne derfra til et nyt indlæg... Der er som du sikkert ved, ikke så megen lagerplads på recordere.



Redigeret af mnielsen - 24-December-2021 kl. 07:10
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 22:13
Nå jeg er åbenbart en klovn til tal.
Det er en TX-SR608 jeg har, og den er 32,9cm dyb. 
Der var ellers en flink Recordere-bruger som jeg fik lov at købe en TX-NR696 af. 
Den er rigtig flot og fin og nok lige det jeg skal bruge. 
Men den er så 5cm dybere end det jeg havde konkluderet var min max dybde. 

Findes der en Atmos/4K receiver fra Onkyo, der kun er 32,9cm dyb?
Eller skal jeg skrotte banastik til højttalerkablerne, skaffe vinkelstik til HDMIakabler, et vinklet strømkabel, skære hul i bagbeklædningen i mit vægmonterede møbel, og klodse receiveren op, så der er plads til knapperne der stikker ud på fronten, og krydse fingre og bede til guderne om at der er plads?


Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu