recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd billede ude af sync drtv tv2play på atv 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd billede ude af sync drtv tv2play på atv 4k

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd billede ude af sync drtv tv2play på atv 4k
    Sendt: 25-December-2021 kl. 20:40
Jeg har problemer med at lyden kommer bagud på drtv og tv2play app på min atv 4k. Alle andre streaming apps har ikke det problem.
Det er fra et LG c1 65 via arc til en soundbar, men det hjælper ikke at gå via toslink eller interne højttalere i tv.
Atv er sat op til at matche billede og lyd. 

Mvh Jesper Sloth 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 22:10
Prøv at gå ind i lyd indstillinger på atv 4k også prøv at kalibrere den der hedder synkronisering af trådløs lyd
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 20:28
Det hjælper desværre ikke, det er heller ikke alle apps der er forsinkede med lyden, og forsinkelsen er periodisk, det er vildt irriterende 😨

Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Jeg har problemer med at lyden kommer bagud på drtv og tv2play app på min atv 4k. Alle andre streaming apps har ikke det problem.
Det er fra et LG c1 65 via arc til en soundbar, men det hjælper ikke at gå via toslink eller interne højttalere i tv.
Atv er sat op til at matche billede og lyd. 

Mvh Jesper Sloth 

Er det et problem du altid har haft eller først lige er kommet?
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 10:18
Vi har sløjfet flowtv, og er begyndt at bruge apps til alt nu, men jeg kan ikke mindes at det har været et problem tidligere. Så det er nok et nyt problem.

Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 04:35
Husk at synkronisering af lyd fra indstillingsmenuen på Apple TV skal køres for hver af de berørte videotilstande, dvs. først ved at skifte Apple TV manuel til video-output i 4K 50Hz SDR, dernæst 4K 50Hz HDR osv.

Hvis problemet kun findes på DRTV og TV 2 Play, så er det 4K 50Hz SDR, der er den relevante tilstand.

PS: Anvender også selv Apple TV 4K og LG OLED TV til al streaming og oplever ikke problemet.


Redigeret af Rasmus Larsen - 30-December-2021 kl. 04:36
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Husk at synkronisering af lyd fra indstillingsmenuen på Apple TV skal køres for hver af de berørte videotilstande, dvs. først ved at skifte Apple TV manuel til video-output i 4K 50Hz SDR, dernæst 4K 50Hz HDR osv.

Hvis problemet kun findes på DRTV og TV 2 Play, så er det 4K 50Hz SDR, der er den relevante tilstand.

PS: Anvender også selv Apple TV 4K og LG OLED TV til al streaming og oplever ikke problemet.

Undskyld jeg blander mig, men det har vel ikke nogen påvirkning hvis det er kablet forbindelser vedr lyd eller har jeg misforstået det?
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 13:35
Problemet er at det er periodisk, nogle gange passer det fint, og at det kun er drtv og tv2play. Alt andet passer hver gang.
På søndag har jeg en IPhone i huset så må jeg prøve at justerer lyden. 

Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Husk at synkronisering af lyd fra indstillingsmenuen på Apple TV skal køres for hver af de berørte videotilstande, dvs. først ved at skifte Apple TV manuel til video-output i 4K 50Hz SDR, dernæst 4K 50Hz HDR osv.

Hvis problemet kun findes på DRTV og TV 2 Play, så er det 4K 50Hz SDR, der er den relevante tilstand.

PS: Anvender også selv Apple TV 4K og LG OLED TV til al streaming og oplever ikke problemet.

Undskyld jeg blander mig, men det har vel ikke nogen påvirkning hvis det er kablet forbindelser vedr lyd eller har jeg misforstået det?

Det kan også hjælpe med kablet lydforbindelse. Den måler tiden på TV’ets signalvej. Jeg går ud fra, at det kalder ‘Wireless Audio Sync’ fordi det gøres trådløst vha. iPhone.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu