recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar - med subout
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar - med subout

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar - med subout
    Sendt: 26-December-2021 kl. 21:49
Jeg søger en soundbar - med subout. 

Har kigget på en B&W panorama 1… til 1500kr. 

Lyden skal gå fra fjernsyn via optisk… jeg magter ikke HDMI!
(Har desværre ikke gode erfaringer hermed)

Vil gerne købe brugt… tænker Max 2000kr. 

Nogle alternativer - eller skal jeg blot hoppe på den nævnte?

Edit - nu med ny overskrift… Skide mobil og autocorrect! 


Redigeret af Bravo - 26-December-2021 kl. 22:50
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 06:33
bare husk med optisk at det nok kun bliver stereo der kommer ud. 

Og du kan få lidt besværligheder med at styre lyden med tv Remote.      Dog ikke umuligt. 

Den du kikker på som nok er på dba er fint køb til prisen. 


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 10:51
 Surround med kun lyd kommende forfra ikke muligt med den enhed. Lydstyrke regulering fint muligt når tilsluttet Headset udgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 11:07
den er nok desværre væk - er der alternativer. 

Intet behov for surround effekten…

Lyden skal blot være bedre end ved alm. TV
Og så skal det være “nemt” - hvorfor lydstyrke ved een fjernbetjening ville være at foretrække. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 11:25
 Det kan som skrevet gøre ved at bruge Headset udtaget, bruger det selv på Min Soundbar lyd er sat på maximum og justeres i mit tilfælde via TVet med Remoten til Medieafspilleren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan som skrevet gøre ved at bruge Headset udtaget, bruger det selv på Min Soundbar lyd er sat på maximum og justeres i mit tilfælde via TVet med Remoten til Medieafspilleren.


Tjaeh - på den måde som du skriver der, så har jeg faktisk eksperimenteret med en effektforstærker fra headset udgangen og så et par mindre højttalere herpå...
har tanker om, at smække signalet igennem en Minidsp 2*4 og så putte 2 HT´er og 2 Subs på :)
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2022 kl. 10:16
Hva med en Sonos playbar? Godt nok ikke subudgang, men kan bruges med Sonos sub.
Den styres via IR og tilsluttes med optisk.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu