recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem bør upscale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem bør upscale

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
palle2612 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palle2612 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem bør upscale
    Sendt: 31-December-2021 kl. 02:58
Fik så købt nyt tv. Smile
For en uge siden havde jeg ellers troet at det ville blive LG GX som var outlet til omkring de 13k
Så var det jo lige man så at LG G1 kom til 15k, ja så var valget jo let!! Kommer først 6.Jan. 
Jeg har lavet en tv væg hvor jeg har mulighed for helt skjulte kabler i væggen, derfor skulle det bare være Gallery G1’ern

En ting slog mig lige her nu. 
Jeg kører jo apps (Netflix og hbo max, drtv og TV2) gennem LG’s egne apps på tv og det er jo så bare det!! 
Men jeg har en Dune HD Pro 4K som medieafspiller! Den kører pt pass thru på min Yamaha aventage rx-a2020. 
Alle mine film på Dune er blot full hd! Men hvad gør det egentligt at jeg kører 4K 23.976 igennem Yamaha til tv. 
Hvem ved hvad der er bedst til upscaling! Skal jeg bare lade dune gå full hd igennem og lade tv om scaling eller er jeg helt forkert på den om hvordan det virker, er der forskel? 
65” LG G1
Marantz Cinema 60 AV-Reciever
Dune HD Pro 4K
Monitor Audio surround
Phase Linear Aliante 12" LTD Sub. Earthquake ME320 sub plate amp
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 11:11
Jeg ville helt klart lade dit TV gøre det.
Det er baseret på at dit nye TV bør være bedre end realtek rtd1295.
Denne afspiller bruger samme soc som din afspiller : https://www.avsforum.com/threads/review-zappiti-duo-4k-hdr.2733001/

Men test det selv, og se hvad du kan lide.
.....
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 12:35
Umiddelbart vil jeg også mene at tv-et vil gøre det bedre, men som Notfast skriver prøv selv.

Prøv også med dit atv, hvis denne er sat til sat til 4k som output, så bliver alt med lavere opløsning upscalet til 4k i atv. 

Det kunne f.eks. være HD film & serie etc. i Netflix - Disney - HBO som vil blive opskaleret.

Så du kunne også prøve at sætte dit output i atv til 1080p "HD" så vil dit tv opskalere i stedet til 4K, her kan du også lave en test.

Jeg prøvet dette på min gamle LG C9 77" mellem opskalering via atv og tv, når jeg stod tæt på, altså helt tæt på, hvis der skulle udpeges en vinder så var det tv-et, men forskellen var så minimal at det slet ikke kunne ses fra 1 meters afstand.

Har i dag en 77" G1 og mit atv 4k gen2 står for opskaleringen.

I øvrigt et rigtig lækkert tv som ligger helt ind til væggen, og du skal glæde dig......Wink

Godt Nytår
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu