recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af tv - køb af tiltet stander?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af tv - køb af tiltet stander?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af tv - køb af tiltet stander?
    Sendt: 06-Januar-2022 kl. 11:42
Hej
Jeg har kig på en tiltet stander free Pedestal
Jeg kunne godt tænke mig at mit tv hængte lidt lavere pga. Det er placeret foran et vindue. Det er dog mest pga. udseendet. Også syntes jeg at den nye standerer pæn og passer bedre ind i stuemiljøet.
Vil jeg gå meget på kompromis med billed kvaliteten ved at gøre det? Her tænker jeg lidt på synsvinklen
Mit tv er et Lg 55 C9 oled tv. Og jeg sidder i en sofa med lidt over3 meter til skærmen
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 12:45
 Har også mit TV stående så der kommer lys på det fra et vindue, det er dog minimeret ved at TVet er vinklet forover, hvis det var den anden vej ville det ikke var godt, der vil være alt for meget lys ind på panelet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 12:59
Tak 😀
Godt synspunkt angående lyset. Jeg fik vidst ikke formuleret mig ordentligt. Tv'et står med bagsiden mod det vindue, som det dækker for. Jeg var mere bekymret for betragtnings vinklen. I forhold til optimal billedkvalitet. Men jeg tænker vel at det er en fordel at den er tiltet, når tv'et hænger lavt
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 13:06
 Det har ikke nogen betydning for billedet når det er tiltet frem/tilbage i en så lille vinkel. det der kan være problem er det bagfra kommende lys om ikke det vil være for meget i fuld dagslys, hvis ikke der er gardiner/rullegardin som kan trækkes for/ned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 14:11
Sony’s OLED A1 var jo simpelthen født sådan : https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1492756022
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 14:33
Tak. Så bliver det den😀
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu