recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "No time to die"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"No time to die"

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 09:29
SF Studios oplyser, at der er printfejl på coveret af UHD Blu-ray udgivelsen. Den nordiske udgave af skiven har ikke Dolby Vision HDR. Den har “kun” HDR10.

Coveret skulle blive rettet i næste leverancer. Der er ikke udsigt til nordisk skive-udgivelse i Dolby Vision.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 10:05
OK så er det definitivt opklaret, altså ingen Dolby Vision.
Så skulle jeg måske have sparet lidt og købt den på ITunes, men igen  - der er helt sikkert bedre (Atmos) lyd og sikkert aligevel også bedre billede kvalitet på 4K Blu-ray skiven 😉
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 11:31
Nu har jeg lige været inde og tjekke igen. Jeg afspiller på en Sony UBP-X700 til et LG C1. Og der står altså Dolby Vision oppe i højre hjørne. Så ved ikke hvad der sker.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 12:23
Utroligt, at de har lavet en nordisk skive, der er anderledes på andet end sprog. Men det er selvfølgelig også en kæmpestor titel.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg lige været inde og tjekke igen. Jeg afspiller på en Sony UBP-X700 til et LG C1. Og der står altså Dolby Vision oppe i højre hjørne. Så ved ikke hvad der sker.

Din Sony afspiller har desværre samme ‘fejl’ som min X800M2 . De kan nemlig ikke selv detektere om der er Dolby Vision på skiven så man skal gå ind i indstillinger på Sony X700 og manuelt sætte udgangen til Dolby Vision hvis man er sikker på at man afspiller en sådan disc.
Så du har sikkert sat den til at outputte Dolby Vision uanset hvad, og så vil den altid vise DV ikonet på dit TV, også hvis skiven kun har HDR10 😉
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg lige været inde og tjekke igen. Jeg afspiller på en Sony UBP-X700 til et LG C1. Og der står altså Dolby Vision oppe i højre hjørne. Så ved ikke hvad der sker.

Din Sony afspiller har desværre samme ‘fejl’ som min X800M2 . De kan nemlig ikke selv detektere om der er Dolby Vision på skiven så man skal gå ind i indstillinger på Sony X700 og manuelt sætte udgangen til Dolby Vision hvis man er sikker på at man afspiller en sådan disc.
Så du har sikkert sat den til at outputte Dolby Vision uanset hvad, og så vil den altid vise DV ikonet på dit TV, også hvis skiven kun har HDR10 😉
Det kan da godt være, at det er det der sker. Jeg bruger ikke min afspiller ret meget. Er gået mest over i køb over iTunes i stedet for.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu