recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 75 tommer tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af 75 tommer tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Somny Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Somny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 75 tommer tv
    Sendt: 06-Januar-2022 kl. 18:55
Hej

Jeg skal ud og have et nyt 75 tommer  tv.

Jeg overvejer lidt Samsung Neo Qled tv da jeg synes at de virker skarpere i billedet end min Lg65 C8.
Som iøvrigt er kalibreret.
Hvilket undrer mig, da alle test og anmeldelser jeg har læst typisk skriver at Oled er de bedste.

Hvad kan anbefales.?
Skal stå i en relativ lys stue med store vinduespartier. (Min Oled var der refleksioner fra vinduerne og lamper)
Skal hænge på væggen.
Meget gerne med One Connect (men ikke altafgørende)
Skal bruges til alm. tv, streaming og blueray.
Skal være driftsikker*
Budget omkring 15-20000 kr. (Er det realistisk at få opfyldt disse krav i det prisleje?)

Er ikke nødvendigvis fastlåst på Samsung hvis der er bedre alternativer.

jeg kan se at man kan få et 8K Qled til næsten samme pris som 4K Neo Qled.
Hvor får man mest for pengene og hvilken er skarpest? - og har man overhovedet nogen gavn af 8K ved streaming og alm. tv hvor det ikke bliver udsendt med 8K ?

*Hvordan er Samsungs kvalitet/levetid? -Her tænker jeg ikke kun skærmen, men generelt.





Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Somny Somny skrev:

Hej

Jeg skal ud og have et nyt 75 tommer  tv.

Jeg overvejer lidt Samsung Neo Qled tv da jeg synes at de virker skarpere i billedet end min Lg65 C8.
Som iøvrigt er kalibreret.
Hvilket undrer mig, da alle test og anmeldelser jeg har læst typisk skriver at Oled er de bedste.

Hvad kan anbefales.?
Skal stå i en relativ lys stue med store vinduespartier. (Min Oled var der refleksioner fra vinduerne og lamper)
Skal hænge på væggen.
Meget gerne med One Connect (men ikke altafgørende)
Skal bruges til alm. tv, streaming og blueray.
Skal være driftsikker*
Budget omkring 15-20000 kr. (Er det realistisk at få opfyldt disse krav i det prisleje?)

Er ikke nødvendigvis fastlåst på Samsung hvis der er bedre alternativer.

jeg kan se at man kan få et 8K Qled til næsten samme pris som 4K Neo Qled.
Hvor får man mest for pengene og hvilken er skarpest? - og har man overhovedet nogen gavn af 8K ved streaming og alm. tv hvor det ikke bliver udsendt med 8K ?

*Hvordan er Samsungs kvalitet/levetid? -Her tænker jeg ikke kun skærmen, men generelt.


Kun dine egne øjne kan afgøre hvad der er bedst for dig.
Samsung er utvivlsomt det bedste fabrikat til en lys stue og til at undgå refleksioner. De er samtidig de eneste der har One Connect.
Vedrørende driftsikkerhed kan jeg kun udtale, at jeg har haft mit Samsung TV i mere end 8 år uden et eneste driftsmæssigt problem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 04:28
OLED mangler på ingen måde skarphed!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Somny Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Somny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 21:29
Kan man udnytte 8K kontra 4K ved udsendelser der ikke er lavet i 8K?
Altså kan tv opskalere til 8K så der er en nævneværdig forskel.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Somny Somny skrev:

Kan man udnytte 8K kontra 4K ved udsendelser der ikke er lavet i 8K?
Altså kan tv opskalere til 8K så der er en nævneværdig forskel.
kommer helt an på hvem du spørger.

Er sikker på Samsung mener deres opskalering er super fantastisk.

Alle andre har nok lidt svært ved at se fordelen ved en opskalering.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 02:33
Alt skaleres til displayets opløsning uanset hvad.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu