recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast med Google TV og USB hub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast med Google TV og USB hub

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast med Google TV og USB hub
    Sendt: 07-Januar-2022 kl. 13:47
Hej Alle
Jeg har en cCast med TV (købt hos AV-cables), og er egentlig udmærket tilfreds...
Men mere vil have mere, og jeg er sikker på at en kablet løsning er bedre end at køre ren WiFi. Man kan få en lille adapter til dkk 129 hos AV-cables, men det er kun 100mBit.
Så jeg har Googlet mig frem til at Vemont 5-in-1 USB hub måtte være løsningen, da den i følge diverse reviews skulle kunne køre med den til cCastTV medfølgende power supply.

Stor skuffelse, det kan den overhovedet ikke!

cCastTV giver fejlskærmen "g.co/cast/power", som du også får hvis du prøver at sætte cCastTV til TV'ets USB udgang - altså ikke nok power.

OK, Googles egen strømforsyning giver også kun 7.5W, så jeg har prøvet med en 5V/2.4A (= 12W) generel strømforsyning samt min telefon forsyning, der kan give 20W. Begge dele fejler, når USB hubben er sat på.

Men humlen er, at de fleste reviews siger, at det kan lade sig gøre. Er der noget, jeg har overset?

PS: Flere nævner at de har en 60W strømforsyning i brug til andre hubs. Skal man virkelig helt derop???

MVH
Sven Sørensen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af svenks svenks skrev:

  Men mere vil have mere, og jeg er sikker på at en kablet løsning er bedre end at køre ren WiFi.

Hej.

Jeg er ikke enig. Jeg tror ikke at en langsom kablet forbindelse vil være bedre end en 5GHz WiFi forbindelse.

Men for mig er det ikke klart, hvad der er du virkelig ønsker at opnå?

Hvis du ønsker af kunne afspille fra en tilsluttet USB 3.0 harddisk, findes der mange andre Android TV bokse med USB. 3.0?

Hvis du ønsker at kunne streame, via en maksimal forbindelse. Har jeg læst om et par tilfælde, hvor man har udskiftet strømforsyningen, fundet en USB Hub med et chipset, hvortil der findes en driver. Og så efterfølgende målt hastigheden til nogle få hundrede Mb/sec.

De første strømforsyninger jeg læste om, var til Google Pixel mobiler. Jeg kan desværre ikke huske til hvilken model?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 07-Januar-2022 kl. 18:01
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 18:58
Hej Carsten
Tak for dit svar.
Nej, en langsom kablet løsning er ikke hurtigere end WiFi. Men nu kører jeg altså udelukkende gigabit herhjemme. Der var derfor jeg købte den der Vemont 5-in-1, for den har gigabit tilslutning. 
Jeg kiggede dog også på muligheden for at udvide storage ud over de fedtede 4.4GB der er til overs efter en standard installation.
Mvh
Sven
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 19:16
Det kan godt være at du har gigabit netværk.

Men dybest set har du ikke brug for mere end 50 Mbit, til streaming og lignende.

Den dims du har købt, burde virke, men gør det åbenbart ikke.
På av-cables hjemmeside anbefaler de ikke “dimsen” til 129 kroner til den nye chromecast med google tv, men derimod en til 579 kroner (plus kabel og strømforsyning).

Min anbefaling er at køre trådløst til din nuværede Chromecast. Virker det ikke ok, så gør noget ved dit netværk i stedet.
Vil du absolut køre kablet, så byt din chromecast til en “dims” med indbygget Ethernet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 19:36
Hej igen
Du har helt ret, AV-cables har lavet lidt om på deres cCastTV  annonce. Adapteren til 129 er nu kun anbefalet til den gamle cCast, og det bliver derfor temmelig dyrt hvis jeg virkelig vil have gigabit netværk på min cCastTV.
Og der er jo ingen garanti for at det virker, har jeg jo set 
Som sagt virker det såmænd også udmærket som det er, men som Nyrup sagde: Kan vi ikke gøre det lidt bedre?
Og så er der en del enheder + endnu et 4k tv der skal deles om min WiFi båndbredde.
Mvh
Sven
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af svenks svenks skrev:

Men nu kører jeg altså udelukkende gigabit herhjemme. Der var derfor jeg købte den der Vemont 5-in-1, for den har gigabit tilslutning. 

Hej.

Chromecast med google tv har en USB-C tilslutning.
Ja der findes USC-C forbindelser med høje hastigheder.
Men i Chromecast med google tv kan der KUN overføres op til nogle få hundrede Mb/sec.

Personligt mistænker jeg at Google bruger en USB 2.0 billig chip.

Så selv om du tilslutter Gigabit netværk, får du kun overført den langsomme hastighed.
Det er den måde Google har designet Chromecast med google tv på. Jeg gætter at det er for at spare penge?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 07-Januar-2022 kl. 19:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 19:45
Så er min anbefaling at gøre noget ved netværket!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 21:57
Carsten og Klaus
Tak for jeres svar. Tja, hvis det er sådan landet er skruet sammen, så er det sådan det er.
Hvem ved, måske laver Google en ver 2 af cCastTV. Vi får se.
Den 5 i 1 bliver returneret...
Mvh
Sven
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu