recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook og "docking station"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacBook og "docking station"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MacBook og "docking station"
    Sendt: 14-Januar-2022 kl. 12:05
Hej,

Jeg har i flere år brugt MacBook i forbindelse med mit arbejde som konsulent. Computeren er i den sammenhæng mit vigtigste redskab og jeg har den (og indholdet) med på kundebesøg og når jeg arbejder hos kunder og hjemme. Det har indtil videre fungeret ok med 13" skærm. Øjnene begynder dog, som alderen hopper på mig, at synes det er lige lovligt træls at se på den lille bitte skærm. Jeg "gider" ikke slæbe rundt på en større MacBook, så jeg tænkte det måtte være nemt at købe en apple dockingstation og en større skærm med tastatur, som i stort set alle PC setups på arbejdspladser... Det findes ikke. Hvad har I andre gjort? 

Mvh Carsten
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 12:14
Hvor gammel er den. Nu om dage kan alt jo klares med en ny med et USB-C stik. Så kan du få både strøm, og video signal igennem det ene kabel fra en ny skærm.
Og tastatur og mus kører jo allerede trådløst.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 13:03
Jeg vil foreslå sådan en fætter her:
https://mackabler.dk/choetech-usb-c-hub-3845.html

Så skal du kun tilslutte et stik til Macbook'en når du er på kontoret. Vi har flere på mit arbejde, som bruger sådan en her.
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 14:17
Det er en 2019 macbook, med USB-C. 

Så et setup er... Køb en hvilken som helst skærm med USB-C (fordi Apple kun laver mutter-fukker dyre skærme i løsvægt). Tilslut MacBook med skærm slået op, og et trådløst tastatur og mus...


Lidt kluntet at macbook skal være med skærm op... men sådan må det så være

Tak for svar
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 09:37
Nu er jeg ikke specielt skarp i MAC, men for windows kan man vælge hvad der sker når du lukker "låget" på computeren alt efter om den er i strøm eller ikke. Min er sat op til at hvis den er tilsluttet strøm skal den ikke gøre noget når låget lukkes. Derved kan jeg tilslutte eksterne skærme (den ene via usb-c og den anden daisy-chained med DP) og derefter lukke låget uden at PCen slukker. Keyboard er ikke trådløst, men tilsluttet skærmens USB dock, det samme er et fornuftigt webcam og mikrofon.

Det er vidst ca. disse skærme jeg bruger (men der findes et hav af forskellige):


Redigeret af jacobask - 16-Januar-2022 kl. 09:42
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 12:05
Køb en skærm med indbygget USB c dock. Hvis din MacBook oplades via USB c kan du nøjes med et kabel til skærmen til opladning og signal. Derudover vil du kunne tilslutte dongles mv i skærmen og have et pænt og ryddeligt skrivebord. 

Hvis det var mig ville jeg også se efter en med indbygget webcam i skærmen, men det kommer an på dir behov. 

Køb derefter laptop stand og brug din Mac som ekstra skærm. 

Så mangler du kun trådløst keyboard og mus - så er du kørende med et godt setup. 




Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu