recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Originale ikoner erstattes med neutral ikon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Originale ikoner erstattes med neutral ikon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Originale ikoner erstattes med neutral ikon
    Sendt: 15-Januar-2022 kl. 18:25
Jeg havde lige løst problemet med Firefox temaet da et nyt problem opstod:
Hvis jeg trækker et link fra til en hjemmeside ud på skrivebordet forsvinder sidens ikon og bliver erstattet med et ikon der viser en tom side. Programmernes ikoner som f.eks Word er intakte men jeg ville gerne for overskuelighedens skyld kunne se hjemmesidernes ikoner.
Sidernes ikoner må være gemt et sted så skrivebordet normalt kan trække dem op og vise dem; men noget er gået galt her hos mig og min Windows 10.
Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak
Morten







Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 19:54
Har du "gendan til standardindstillinger" i Firefox?
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 18:09
Jeg tror ikke det har noget at gøre med Firefox; Firefox-ikonet vises som sædvanligt. Tror mere det er en "bivirkning" fra en Microsoft opdatering. Løsningen må findes et sted i registreringsdatabasen men dér skal man virkelig vide hvad man gør, er der nogen der har styr på den?


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 18:54
Kunne du ikke bare oprette et bogmærke i Firefox? Problemet vil være løst, og du har et ryddeligt skrivebord som sidegevinst...

Du skulle SE den lange bogmærkeliste, jeg har i Google Chrome! Fungerer fint. I søgefeltet skriver jeg blot de to eller måske tre første bogstaver i sidens navn, så kommer de op. Nemt.

Og bogmærkerne forsvinder ikke ved diskoprydning, eller sletning af browserdata.

KUNNE dit problem være noget med, at du rydder cookies? Bare en tanke herfra... Eller, at de slettes automatisk ved lukning af Firefox?


Redigeret af mnielsen - 16-Januar-2022 kl. 18:57
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Kunne du ikke bare oprette et bogmærke i Firefox? Problemet vil være løst, og du har et ryddeligt skrivebord som sidegevinst...

KUNNE dit problem være noget med, at du rydder cookies? Bare en tanke herfra... Eller, at de slettes automatisk ved lukning af Firefox?


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 19:49
Jeg har skam bogmærker i Firefox, men jeg gider ikke at have dem alle på skrivebordet; kun de mest nødvendige. Og jeg ønsker ikke et ryddeligt skrivebord men et der er smart.
Cookies har ikke noget at gøre med det, og jeg sletter dem heller ikke.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 20:01
Indsæt i stifinderen "%USERPROFILE%\AppData\Local" og fjern "IconCache.db",
log ud og log ind igen.



Redigeret af mrdoc22 - 16-Januar-2022 kl. 20:48
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2022 kl. 15:48
Hvis jeg fjerner Icon Cache, er der jo ikke noget sted ikonerne kan ligge???


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2022 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Hvis jeg fjerner Icon Cache, er der jo ikke noget sted ikonerne kan ligge???

Den bliver genbygget når man logger ind igen.

Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2022 kl. 18:32
Du har nok fat i noget rigtigt, tjekkede det her:
Det er bare lidt besværligt så jeg samler lige lidt energi først.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu