recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wall mount og hæve/sænkebord
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wall mount og hæve/sænkebord

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: wall mount og hæve/sænkebord
    Sendt: 16-Januar-2022 kl. 09:06
Jeg er ved at investere i et hævesænkebord men det er lidt mindre end mit eksisterende skrivebord og så tænkte jeg på at sætte min arbejdsskærm (49" Samsung G9) op på væggen så jeg slipper for de store fødder. 

Men hvilket wall mount er godt til brug i forbindelse med et hæve/sænkebord? Jeg har set et par skinneløsninger men de koster over 4.000,- og det synes jeg er lige i overkanten.

pft og god søndag.
.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 11:51
Er det ikke nærmere et beslag der sidder fast på bordet du gerne vil have, hvis det skal køre op og ned sammen med bordet?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 14:51
Som Soundwave skriver, må det være et bordstativ, du er ude efter. 

VESA-hullerne på skærmen er 100x100 - så det er blot at finde et passende stativ, der kan bære de 14 kilo. Mange producenter opgiver stadig hvilken skærmdimension, de passer til -  hvilket ikke giver meget mening længere. Det vigtige er om de kan bære skærmens vægt. 


Vær opmærksom på, at bordets motorer/aktuatorer kan blive ødelagt, hvis du har en meget skæv vægtfordeling. Jeg har haft en 40" TV-skærm (16 kg) på bordet, stor stationær hængende lige under og en lille laserprinter på en plade bagved. Det fik den ene aktuator på mit 200 cm hæve/sænkebord til at trække skæv, selv om de to skulle kunne løfte 100 kg tilsammen.  
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 19:25
Tak for tipsne. Jeg vil kigge efter et bordbeslag. Jeg er mere bekymret for om det kan holde balance på sådan en buet skærm
.
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2022 kl. 10:23
Købte sådan en til en to skærms løsning :


Fungerer ok men er i den billige ende.

Om det skal være med arm eller "ret op" afhænger af hvor du vil have skærmen til at hænge.

Det vigtigste er at montere foden midt på bordet så der ikke bliver ulige vægtfordeling.
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2022 kl. 10:00
Prøv at tage et kig på den her


Hvis du ikke vil bruge usb/lyd hub, kan den afmonteres før du monterer beslaget
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu