recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVBC-120
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver DVBC-120

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 15:26
Jamen min var formateret i NTFS  og den delende dem i flere ts:filer  alligevel  

Fik det tips fra j8544 og nu er det løst  

Steen 
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB


Ja, fordi harddisken er formateret i FAT32. Ellers har Xoro lavet det om siden jeg havde en Xoro boks. Den kunne nemlig bruge både FAT32 og NTFS, og begrænsningen på maks. 4 GB ligger netop i FAT32.

Flemming

Når jeg skriver "Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB", så er det, fordi "Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB".
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB


Ja, fordi harddisken er formateret i FAT32. Ellers har Xoro lavet det om siden jeg havde en Xoro boks. Den kunne nemlig bruge både FAT32 og NTFS, og begrænsningen på maks. 4 GB ligger netop i FAT32.

Flemming

Når jeg skriver "Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB", så er det, fordi "Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB".
Det er fuldstændig korrekt, at visse bokse splitter optagelser i flere .ts filer á max. 4 GB, og at det sker uanset om HDD er i fx NTFS format, og boksen faktisk understøtter dette format. Om det også omfatter bokse fra Xoro og Denver ved jeg ikke, men jeg har ikke oplevet Enigma2 bokse, der ikke kunne danne en .ts fil over de 4 GB...
Bemærk i øvrigt, at .ts filer ikke er identiske på tværs af bokse. Derfor kan visse afspillere have problemer med .ts-filer fra visse bokse - igen, så ved jeg ikke om det omfatter Xoro og Denver.


Redigeret af miri - 20-Januar-2022 kl. 17:37
miri
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 19:51
Min Xoro HRK 7672 HDD deler ogs filerne ved 4GB uanset om den er formateret i eFat eller NTFS.¨
Vil jeg se en Record.TS1 fil på computeren omdøber jeg den blot til Record1.TS og så spiller den på computeren, fjernsynet og alle andre steder hvor en 'Blu-ray'-fil kan afspilles.

Min Xoro har mulighed for tilslutning af harddisk over SATA og USB. Men bruger jeg SATA tilslutningen vil computeren ikke kendes ved NTFS formatet! USB disken spiller fint alle steder.

Tak for tippet om Join.

TS formatet er standardiceret og skulle meget gerne være ens på Xoro, Denver og alle Blu-ray afspillere!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

TS formatet er standardiceret og skulle meget gerne være ens på Xoro, Denver og alle Blu-ray afspillere!
TS er en container, men hvad der fyldes i kan være næsten alt - og det gøres ikke på samme måde. Jeg har haft bokse, hvor det var nødvendigt at køre .ts-filen gennem fx ts-doctor inden den kunne afspilles uden problemer i medieafspillere på tv eller pc...
miri
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2022 kl. 09:03
Jeg har nu fået købt og testet den Denver DVBC-120, og den virker helt efter hensigten. Jeg kan overføre TS filerne til min NAS, og afspille dem direkte fra mit LG CX TV vha. den indbyggede app. Jeg har testet på både en USB-stick og en USB harddisk, og begge dele virker.
Ifølge manualen anbefaledes det at bruge en USB harddisk med egen strømforsyning, men sådan havde jeg ikke lige liggende, så jeg testede med én uden. Og det virkede fint.

Ligesom andre her i tråden har skrevet om, så deles optagelserne op i flere bidder. Det er selvfølgelig lidt træls, men det er forholdsvis nemt at samle dem til én stor. Det kan gøres med nogle programmer som foreslået. Men det kan også gøres med denne shell kommando: cat *.ts > optagelse.ts
Jeg har så lavet et lille script til det, som jeg så bare kan klikke på, når jeg har kopieret bidderne over i et bibliotek som jeg har oprettet til det. Det virker fint på min iMac, og kan sikkert også laves på en Windows maskine.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu