recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firma med bedste mobildækning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Firma med bedste mobildækning

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:



At 3 bare roamer over på TDC's netværk er en skrøne, den uafhængige test kan findes her:


En test bestilt og betalt af TDC er ikke en uafhængig test.
Det er ikke korrekt, hvis du læser teksten fra Teknologisk Institut, vil du se at der står:
"Målesteder er tilfældigt valgt af Teknologisk Institut uden kendskab/ hensyntagen til antenneplaceringer, hvor det har været muligt at parkere målebilen. Målesteder er flyttet typisk 1,5 -2,5 km i forhold til 2019-undersøgelsen.TDC NET har først fået oplyst GPS- koordinater på målesteder EFTER målingen"
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Tbent Tbent skrev:

Fordi TDC havde nedbrud da miri skrev indlægget.

Okay.
Jeg talte i mobiltelefon på TDC net fra 14:06 til 14:51 uden at opleve nedbrud.
miri skrev klokken 14:23, altså midt i mine samtaler.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 23:44
Fair nok, så ændre jeg udsagn til det var nok fordi TDC har haft nedbrud i dag. 
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zunex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2022 kl. 10:20
Tidl Telenor ansat her: MVNO'erne køber et produkt af netværksoperatørerne der kan konfigureres. F.eks. 4 eller 5G, ja/nej. Eller hastighedsprofil de vil tilbyde. Osv.

Så svaret *kan* være ja, men det afhænger af den enkelte udbyder og den aftale de har indgået.

Hvis man er 3 er og glad for deres "LikeHome" så kan man fx også der se, at de aftaler de har indgået med operatørerne i de forskellige lande ikke var med 4G for alle. Kan være operatøren ikke har det, men oftere er det fordi de ikke kan få prisen langt nok ned til de tør udbyde høj hastighed - fordi du så bruger mere data.

Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2022 kl. 14:29
Prøv at skifte, og se om dækningen er god nok der hvor du er. Det er jo rimelig nemt at skifte igen hvis det er.

Jeg har både haft abonnementer med TDCs, Telenors og 3s netværk. Og 3s blev jeg ret hurtigt træt at. Der er simpelthen for mange huller.

Jeg arbejder jeg ofte i teknikrum i div. betonkældre i Kbh. og der oplever jeg tit at TDCs netværk er helt væk, men Telenors stadig har lidt signal. Men ellers er forskellen overhovedet ikke noget jeg lægger mærke til i det daglige. Jeg er mest i området omkring Frederikssund og København.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2022 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af binlarsen80 binlarsen80 skrev:

Kig på Hallo.dk. TDC net og billige priser. Jeg betaler 326,- for 4 abonnementer. 5G skal tilkøbes for 10 kr. Vi har haft det i 6 mdr. uden problemer. 
Gider ikke andet end tdc`s net, men vil ikke betale Yousees priser eller Telmores tjenester som vi ikke har behov for.

De tager nu altså 29 kr. for 5G ved HALLO
Til top
Oliver severinsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2024
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliver severinsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 00:24
hej 
Det ville være en god idé og tjekke mastedatabasen.dk
Og ikke kun dækningkort.dk
 mastedatabasen.dk viser mere præcist hvor og hvilken der er tættes på dig og hvilken type maste og MHz de forskellige køre, jo højere MHz jo hurtigere hastighed men jo lavere jo længere dækker de TDC / yousee køre typisk med 700 MHz hvor 3 og tt netværket køre 1800, 2100 og 3500 mhz 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 11:27
Skal det være billigt? 49 kr fri tale 10 GB


Venlig hilsen
KB
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2024 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Oliver severinsen Oliver severinsen skrev:

hej 
Det ville være en god idé og tjekke mastedatabasen.dk
Og ikke kun dækningkort.dk
 mastedatabasen.dk viser mere præcist hvor og hvilken der er tættes på dig og hvilken type maste og MHz de forskellige køre, jo højere MHz jo hurtigere hastighed men jo lavere jo længere dækker de TDC / yousee køre typisk med 700 MHz hvor 3 og tt netværket køre 1800, 2100 og 3500 mhz 


Det er ikke helt korrekt længere.

Både TT-netværket og 3 bruger efterhånden både 700 og 900 MHz på alle sites, og TT-netværket  har også 800 MHz på de fleste sites.

Tidligere var det korrekt, at TDC ofte have en bedre opleveret dækning, men det er ikke længere helt korrekt, da konkurrenterne puster dem i nakken. 

3 har fået markant bedre dækning, da de har udrullet 700 MHz på de fleste af deres sites og samtidig udrullet 5G på 3,5 GHz på størstedelen af deres sites i byerne.

TT-netværket har også fået højere hastigheder, da de har opgraderet deres sites med 5G på 1800 MHz, mens de også stille og roligt udruller 5G på 3,5 GHz.

Recordere skrev lidt om resultatet for et par dage siden: https://www.recordere.dk/2024/01/danmarks-bedste-mobilnet-har-tabt-pusten/

I nogle dele af landet har 3 og TT-netværket faktisk bedre radiodækning end TDC, selvom jeg stadigvæk mener, at TDC har den bredeste dækning i hele landet... men forspringet bliver mindre og mindre dag for dag.
Til top
Oliver severinsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2024
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliver severinsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2024 kl. 13:24
hej 
Det kan godt være du er inde på noget rigtigt det men jeg ved bare af jeg har aldrig nogensinde være oppe over 100 mbps på TDC
Og har efterhånden prøve alle og er pt ved telia og selv om telia's master går ca 1 til 4 km væk så får jeg stadig 700 mbps og op til 1200 mbps 




Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Tbent Tbent skrev:

Fordi TDC havde nedbrud da miri skrev indlægget.


Okay.
Jeg talte i mobiltelefon på TDC net fra 14:06 til 14:51 uden at opleve nedbrud.
miri skrev klokken 14:23, altså midt i mine samtaler.


Klaus


Det kan ske det ikke var et landsdækkende netbrud
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu