recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kina censur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kina censur

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2022 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

"Man må godt tænke selv" skriver du, imens du forventer at regeringen censurerer, det er da en selvmodsigelse så det basker.
Overhovedet ikke! Det ene udelukker ikke det andet.
 
Men du udelukker netop den ene del, ved at skrive man ikke selv må tænke mht. de domæner der bliver censureret.
Man må tilsyneladende kun tænke selv, når det opfylder dine kriterier.

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Er det også censur at man ikke må købe hash ?
Du efterspurgte eksempler på censurering, og jeg gav dig dem.
Ingen steder i det pågældende indhold, er der nævnt køb af hash, hvorfor i alverden begynder du at skrive om det?


Som FLarsen også så fint skriver, så er definitionen af censur:
kontrol der indebærer at formidlingsprodukter som fx film, aviser, bøger eller breve undersøges kritisk af en myndighed og evt. tilbageholdes eller kræves redigeret før de når modtageren • ofte ud fra politiske eller moralske hensyn

Hvilket er præcis det der sker her, domænerne er blevet undersøgt af en myndighed, og kræves efterfølgende redigeret før de når modtageren, fx spillesider kræves redigeret til: https://www.teleindu.dk/wp-content/uploads/2020/06/Spillemyndighedens-Landing-Page.pdf

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2022 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

"Man må godt tænke selv" skriver du, imens du forventer at regeringen censurerer, det er da en selvmodsigelse så det basker.
Overhovedet ikke! Det ene udelukker ikke det andet.
 
Men du udelukker netop den ene del, ved at skrive man ikke selv må tænke mht. de domæner der bliver censureret.
Man må tilsyneladende kun tænke selv, når det opfylder dine kriterier.

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Er det også censur at man ikke må købe hash ?
Du efterspurgte eksempler på censurering, og jeg gav dig dem.
Ingen steder i det pågældende indhold, er der nævnt køb af hash, hvorfor i alverden begynder du at skrive om det?


Som FLarsen også så fint skriver, så er definitionen af censur:
kontrol der indebærer at formidlingsprodukter som fx film, aviser, bøger eller breve undersøges kritisk af en myndighed og evt. tilbageholdes eller kræves redigeret før de når modtageren • ofte ud fra politiske eller moralske hensyn

Hvilket er præcis det der sker her, domænerne er blevet undersøgt af en myndighed, og kræves efterfølgende redigeret før de når modtageren, fx spillesider kræves redigeret til: https://www.teleindu.dk/wp-content/uploads/2020/06/Spillemyndighedens-Landing-Page.pdf



Jeg efterspurgte eksempler og venter stadig.
Det eksempel du kom med svarer netop til at sige at det er censur at man ikke må købe hash.

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2022 kl. 14:28
Der findes steder hvor man kan diskutere disse ting - og alle mulige andre konspirationsteorier - alt man lyster med ligesindede tåber/kloge folk, f.eks. facebook...

Ville være rart at være fri for det her....
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2022 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Der findes steder hvor man kan diskutere disse ting - og alle mulige andre konspirationsteorier - alt man lyster med ligesindede tåber/kloge folk, f.eks. facebook...

Ville være rart at være fri for det her....

Det er jo nemt... Måske, recordere så skulle droppe Bruger til bruger-afsnittet.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 02:12
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Der findes steder hvor man kan diskutere disse ting - og alle mulige andre konspirationsteorier - alt man lyster med ligesindede tåber/kloge folk, f.eks. facebook...

Ville være rart at være fri for det her....


En at de steder er her….
Hvor man netop har lavet dette sted til at diskuterer, Andet.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Der findes steder hvor man kan diskutere disse ting - og alle mulige andre konspirationsteorier - alt man lyster med ligesindede tåber/kloge folk, f.eks. facebook...

Ville være rart at være fri for det her....


Forstår dig godt, men det er ret let at løse - du skal lige ind på din profil, og så sætte et flueben i "Jeg behøver ikke at læse indlæg der ikke interessere mig" - så vil du fremover ikke føle behov for at læse noget du finder irrelevant. 
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

En liste med noget af det kan findes hos Teleindustrien, listen indeholder domæner som ALLE internetudbydere i Danmark skal blokere ved lov:


Der er alt fa lovlige undertekstssider og lovlige webshops til gamblingsider.
Som man kan læse derinde har de også haft blokeret covid-relateret indhold.
Der er også domæner som slet ikke står derinde, da selv domænerne tilsyneladende er censureret.

Så ja, Danmark er stor tilhænger af censur.


Jeg prøvede en tilfældig adresse på den liste, og den kunne jeg godt tilgå.
Så det er åbenbart ikke alle udbydere som følger den.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Steen Hansen Steen Hansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

En liste med noget af det kan findes hos Teleindustrien, listen indeholder domæner som ALLE internetudbydere i Danmark skal blokere ved lov:


Der er alt fa lovlige undertekstssider og lovlige webshops til gamblingsider.
Som man kan læse derinde har de også haft blokeret covid-relateret indhold.
Der er også domæner som slet ikke står derinde, da selv domænerne tilsyneladende er censureret.

Så ja, Danmark er stor tilhænger af censur.


Jeg prøvede en tilfældig adresse på den liste, og den kunne jeg godt tilgå.
Så det er åbenbart ikke alle udbydere som følger den.

Hvis du bruger anden DNS end din udbyders fx. google eller cloudflare, så kan du fint besøge siderne. Blokeringen er udelukkende i udbyderens DNS
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 09:05
Det gør jeg mig bekendt ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu