recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iptv på Grønland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iptv på Grønland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Iptv på Grønland
    Sendt: 10-Februar-2022 kl. 21:20
Jeg jobber på en skib på Grønland og vi har satellit tv fra canaldigital der bliver distribueret rundt i skibet via et Triax TDX tv system, det er dog ofte vi må undvære da elevationen ligger omkring 7˚ Nu har vi så fået et 4G flatrate abonnent, og jeg tænkte om det var muligt at hente noget iptv ned når vi har 4G dækning, jeg ved ikke så meget om iptv, og det behøver jo ikke være hele vores tv pakke, bare DR og evt TV2. Men kan man det fra Canaldigital, jeg forestiller mig det skulle hentes ned via en pc inden det går i tv anlægget.
Op hvordan med kommunikationsprotokollen, lige nu sidder nogle få jo og streamer på deres telefoner, som så cast`es til et tv rundt omkring i skibet, det vil sige 2 mand kan sidde og se de samme nyheder på hver deres streaming tjeneste, mener protokollen på de der apps er TCP, og jeg syntes jo helt klart det ville være smartere at kører UDP, for at skåne vores 4G forbindelse lidt, eller lade andre komme på nettet også. Inde i mit hoved ville det smarteste være at streame via vlc, også lade vlc føde tv anlægget, men jeg aner ikke om canaldigital understøtter dette eller om der er andre muligheder.
I må gerne byde ind hvis I har svar på nogle af mine spørgsmål, eller hvis I har andre løsningsforslag
Mvh
Johnny
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 10:38


Hej.

Der er noget jeg ikke helt forstår. Når i nu har er 4G flatrate abonnent, kan jeg ikke rigtigt se
 hvad problemet er, hvis to skulle modtage det samme TV program samtidigt?

Jeg forstår heller ikke, hvorfor du vil blande Canaldigital eller jeres nuværende antenne anlæg ind
 i en kommende streaming løsning. Lad jeres satellit tv fra canaldigital stadig blive distribueret
 rundt i skibet, som det sker i dag.


Jeg ved ikke om man kan modtage https://www.dr.dk/drtv/ på Grønland?
Jeg ved at man kan modtage det meste TV fra dr.dk/drtv/ i hele EU, hvis man logger ind or validerer
sig med sit Danske NemID. Men Grønland er medlem af rigsfællesskabet, ikke EU.


Jeg foreslå dig en helt separat simpel løsning, hvor man først modtager TV programmerne og gemmer dem til senere visning. Så vidt jeg husker er der en 4-5 timer tidsforskel mellem Danmark og Grøndland, så det håber jeg er en mulig løsning.?

Først skal man Optage TV programmet på en PC med det gratis Windows program TV4Ever.
Det kan gøres med op til ca 7 gange normal hastighed.
Så konvertere filen til MKV format. Det tager et par minutter.
Og til sidst at gemme filen til NAS eller en PC.

Her er et link til TV4Ever. Det er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren og meget nemt at bruge:


Jeg har tidligere haft problemer med at afspille TS filer direkte på vores LG55OLEDB6 så jeg har
konverteret TS filen til mkv filer uden at reencode.
Til denne konvertering har jeg brugt mkvtoolnix GUI fra dette link:              


Men ikke alle TV vil behøve mkv filer.

Med denne løsning vil alle kunne se de ønskede udsendelser forskudt, og på det tidspunkt der passer dem.

TV4Ever kan også optage TV programmer fra DR Bonanza og TV2's Regioner.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 11-Februar-2022 kl. 10:42
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 22:35
Hej Carsten
Og tak for svar, det skal lige nævnes - jeg vil ikke noget, jeg er bare ved at undersøge mulighederne, og tager imod ethvert input med kyshånd, da området er mig meget ubekendt.
Jeg vil forsøge at besvare efter bedste evne.
Vi har godt nok flatrate men ofte ikke med en særlig hurtig forbindelse, så når flere sidder og streamer samtidig, kan det gå ud over performens.
Jeg havde heller ikke forestillet mig at jeg vil blande streaming ind i satellit systemet, men havde forestillet mig at jeg kunne bruge et par af HDMI indgangene i TV systemet til at distribuere noget streaming rundt, det skal lige nævnes at tv systemet har 8 DVB-S indgange, 2 DBV-C indgange, 2 DBV-T2 indgange og 4 HDMI indgange.
Din løsning er helt sikkert en mulighed, og den havde jeg også tænkt, dog uden at kunne sætte software navn på. Jeg havde nok bare håbet at der fandtes et stykke software hvor man kunne streame eksempelvis DR1 (den har jeg nemlig fundet et link til, og det virker i VLC) sætte et delay, og så føde den på en HDMI indgang, eller endnu bedre lagde det direkte ud på det netværk som vores TV anlæg i forvejen distribueres på (tv anlægget udgange er på netværk som IPTV) 
mvh
Johnny
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 07:36
Hej.

TV4Ever virker ved at man klipper/klistrer linket til  https://www.dr.dk/drtv/ over i TV4Ever.

Her er nogle fordele ved at bruge mit forslag:

TV4Ever kan optager flere programmer samtidigt. Hvis nogle ønsker at kunne se en DR1 udsendelse og andre en anden DR2 udsendelse der tidsmæssigt overlapper hinanden, kan TV4Ever optage begge.

TV4Ever er god til at tilpasse download hastigheden, efter den mulige Internet hastighed. Hvis hastigheden falder, tager download bare længere tid.

På dr.dk/drtv/ kan man allerede om dagen se mange aftenens udsendelser, og TV4Ever kan derfor optage disse udsendelser før at de sendes. Dette sker tit med op til 7 gange højere hastighed.

Noget der ikke kan optages på forhånd er TV-Avisen. Men hvis man programmerer TV4Ever til at optage den, sker det automatisk på det rigtige tidspuinkt. Og når TV-Avisen er slut, vil dens videofil ligge i det valgte katalog på PC'ens harddisk, uden at der manuelt skal gøres noget. Så andre brugere med mindst læse adgang, kan bare hente video filen med TV-Avisen og se den.

TV4Ever er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren på en PC, og meget nemt at bruge.
Jeg vil foreslå dig at prøve det, og derved få dine egne erfaringer. Det er som sagt gratis.


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Februar-2022 kl. 07:37
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Noget der ikke kan optages på forhånd er TV-Avisen.




Og det gælder selvfølgelig alle live udsendelser!

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 10:40
takker for svaret, jeg vil prøve at lege med det 😀
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu