recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ønske til højttaler test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ønske til højttaler test

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ønske til højttaler test
    Sendt: 12-Februar-2022 kl. 10:55
Læser mange af de gode test af højtalere til over 100.000kr med stor iver

Men tænker også det kunne være super relevant med en test af noget til fx 5.000kr for et sæt?

En gruppe test hvor den enkelte forretning gav deres bud på de “mest musikalske” højtalere til maks 5.000kr

Det vil være en god indgangsbillet til “lidt” flere i hi-fi verdenen end en test til 100.000kr Big smile
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 10:58
Har du tjekket whathifi.com.
Der er normalt højttalere i alle prisklasser 
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 11:02
Jeps, men jeg har lidt mere tiltro til en dansk side - og kan godt lide den stil der lægges for dagen i “de store” anmeldelser :-)

Der er også masser af YouTube videoer hvor diverse anmelder alt muligt - det er bare “lidt” svært at vide hvem der har fået hvad af producenten for at give gode karakterer…
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 12:59
Man kan nu godt bruge anmeldelser af dyre (top-serie i et givent mærke) højttalere til noget.
Tit og mange gange blive de referencer og den lydfilosofi som ligger i "top-modeller" nedarvet til de mindre (serier)...

Så finder man en anmeldelse/test som ligger indenfor ens præferencer er det bare ud at lytte til det mærke, indenfor ens økonomiske formåen. Big smile
Man komme ikke udenom også at købe og udskifte .... det kan være en dyr hobby Wink

Noget man skal "bide mærke i" er navnet på anmelderen... over tid, finder man ud af hvilke anmeldere som har samme præferencer/smag som en selv.

Enjoy Big smile

Bond Cool





Redigeret af bbond - 12-Februar-2022 kl. 15:10
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Man komme ikke udenom også at købe og udskifte .... det kan være en dyr hobby Wink
Hmm, er det ikke primært hvis man prøver at google sig til god lyd i stedet for at bruge ørerne?

Min grundindstilling er, at man aldrig bliver træt af gode højttalere. 

Som ung man rendte jeg rundt mellem Audioscan, Hifiklubben, KT radio og hvad de nu hed allesammen og lyttede og lyttede og lyttede til højttalere. Jeg forelskede mig i nogle JBL 240 som desværre var komplet udenfor min økonomiske formåen dengang og endte i stedet op med et sæt Dali 7 som også passede mine ører rigtigt fint.

Efter ca. 15 glade år med 7'erne fik jeg et tilbud om et sæt brugte JBL 240'ere som jeg var nødt til at give et lyt og for hulen da, de lød stadig fantastisk, så købt!

Nu har jeg så haft 15-20 glade år med 240'erne og efter et par nye kanter på basserne lyder de stadig fedt. 

Jeg har gennem årene hørt en masse andre højttalere hos venner og bekendte, men hjemme er sgu stadig bedst. En kammerats KEF 107.2 lyder også fedt og kunne muligvis overtage rollen fra mine 240'ere, det er en tæt kamp, men ikke noget der haster. 

En anden kammerat skiftede sine yderst vellydende JBL 4408'ere ud med noget nyere, så de sidste 10 års tid har der hængt 4408'ere på væggen her ved computeren mens 240'erne bor i stuen.

For nogle år siden hørte jeg nogle Altec horn på et træf som måske kunne finde vej til mig i fremtiden, men igen er det ikke noget der haster.

Min pointe er egentlig bare, at hvis du i stedet for at prøve at læse dig til hvad der lyder bedst rent faktisk går ud og lytter til tingene med egne ører, så er der en fornuftig chance for at finde "højttalere for livet" som kan nydes de næste 20 år eller mere. Vælg højttalere DU synes gør det godt med den musik DU kan lide og så op i anus med om en eller anden anmelder kun giver den 3 ud af 5 stjerner fordi "mellemtonen er mindre defineret" end en anden højttaler.




Redigeret af strandvasker - 12-Februar-2022 kl. 16:18
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2022 kl. 16:41
Kan anbefale disse sider: 


2. https://www.erinsaudiocorner.com/loudspeakers/

Mange prisklasser. Deres anmeldelser er en del mere objektive og faktuelle end hvad man normalt ser. Så  ord som "musikalsk højttaler" vil du ikke finde. Men den viser hvordan en højttaler opfører sig og et par subjektive lytteindtryk er også med.

Men bedste råd: Lad være med at stole på hvad du læser. Kom ud og lyt selv.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu