recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Class d forstærker til mission lx 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Class d forstærker til mission lx 2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Class d forstærker til mission lx 2
    Sendt: 07-Marts-2022 kl. 16:56
Som i ved skifter jeg en del og køre pt med et passivt set up istedet for aktive højttaler.

Jeg har en dac,riaa,audio source selector og endelig en lille class d forstærker fra fosi audio

Skal da ikke afvise at det ikke lyder godt for det gør det, men kunne minimere det lidt hvis jeg havde en effektforstærker, da den forstærker jeg har er en class d forstærker så her jeg kigget efter sådan en.

Jeg har bare ikke fundet en, min fosi audio forstærker kostede ca 100 euro og kunne gå op til 200 euro for det der svare til en passiv kølet udgave af en class d  forstærker med dobbelt effekt.

Min er opgivet til 2x 100 watt i 4 ohm, jeg tror den spiller 2x100 watt i 2 ohm og omkring 2x65 watt i 4 ohm.

Er der nogen der har et forslag ?

Bruge en forstærker som f.eks en nad D3020 er udelukket da den ikke har så meget effekt og bliver varm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 17:13
Din nuværende forstærker er fuld af "fupwatt".

Strømforsyningen er på 24 volt 4,5A, det giver maks 108W i alt, inklusiv tab i effekttrinnet, effekten som alle kredsløbene bruger, for at forstærkeren fungerer.

Du kommer ALDRIG til at kunne slæbe hverken 2x100 eller 2x 65 Watt kontinuerligt ud af den - ALDRIG.
Det kan rent fysisk ikke lade sig gøre!


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Din nuværende forstærker er fuld af "fupwatt".

Strømforsyningen er på 24 volt 4,5A, det giver maks 108W i alt, inklusiv tab i effekttrinnet, effekten som alle kredsløbene bruger, for at forstærkeren fungerer.

Du kommer ALDRIG til at kunne slæbe hverken 2x100 eller 2x 65 Watt kontinuerligt ud af den - ALDRIG.
Det kan rent fysisk ikke lade sig gøre!


Klaus


NIX, NOPE  Jeg bruger en 24V 6.75A strømforsyning (162)

Her er hvad den er opgivet til 







Redigeret af gasolin - 07-Marts-2022 kl. 17:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

NIX, NOPE  Jeg bruger en 24V 6.75A strømforsyning (162)

Her er hvad den er opgivet til 


2X 33W i 8 ohm, ved pinefulde 1% forvrængning.
En NAD D3020 leverer i 8 ohm 30 W ved 0,009% forvrængning.

For øvrigt, så linker du til et Texas instruments datablad. Din forstærker behøves ikke at have samme effekt som maks ud af den chip der er brugt indvendigt.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 07-Marts-2022 kl. 17:37
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 17:58
ja, min forstærker er en dual tpa3116 chip 

Min højttalere er opgivet til 6 ohm og min 4.4 ohm

Skrev 65 watt i 4 ohm men nok mere 60 watt i 4 ohm men om det er 60 eller 65 går ikke den store forskel for mig.

Nu var det så ikke om min forstærker rent har den effekt som den er opgivet til, men et alternativ, en effektforstærker i class d, er dog ikke afvisende over for en integreret forstærker


Redigeret af gasolin - 07-Marts-2022 kl. 18:20
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 15:37
kan godt gå op til 300 euro
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu