recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Korte lydudfald ATV 4K, Onkyo TX-Nr696, LG C1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Korte lydudfald ATV 4K, Onkyo TX-Nr696, LG C1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Korte lydudfald ATV 4K, Onkyo TX-Nr696, LG C1
    Sendt: 09-Marts-2022 kl. 22:02
Hej eksperter

Jeg har et setup som beskrevet i emnefeltet.
AppleTV 4K -> Onkyo TX-NR696 -> LG C1

Jeg har for nyligt ændret i indstillingerne på AppleTV 4K, for at få optimal lyd og billede (at den automatisk skifter/matcher format).
Det har medført korte lydudfald i lyden.
Det er observeret i både Discovery+, DR og TV2 Play (i hvert fald).
Nogle gange er det ofte, andre gange ikke så slemt (har ikke fundet et mønster i om det er afhængig af app’en).
Jeg har set et par film med Dolby Vision (ikke sikker på hvilket lydformat) på Disney+ og HBO Max.
Her er ikke observeret lydudfald. 

Læste en anden tråd med lydudfald hvor der var snak om støj måske fra et køleskab.
Her er situationen opstået i forbindelse med ændringen af indstillingen.
Det er nyligt indkøbte 4K HDMI kabler.

Er det en form for handshake-issue?

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm - 09-Marts-2022 kl. 22:02
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 23:17
Nå jeg havde regnet med nogle bud fra eksperterne herinde. 
Jeg har fejlsøgt lidt ved at ændre en indstilling af gangen uden effekt. 
Jeg har haft receiveren stående udenfor møblet for om det var et varmeissue. 
Og jeg har haft prøvet med andre kabler. 
Jeg havde oprindeligt købt en type HDMI kabler (godkendt til 4K).
Da jeg fik fingre i min Onkyo var den 5cm dybere end jeg havde læst mig til (læsefejl).
Så jeg måtte købe nye kabler med vinklede stik (også 4K kabler). 
Efter at have skiftet tilbage til de først købte så forsvandt problemet. 
Og iaften har jeg så nået frem til at det vinklede kabel imellem AppleTV 4K og Onkyo receiveren er skyld i udfaldene. 
Jeg havde et andet identisk kabel, og det gav samme problem. 
Så disse 4K kabler kan åbenbart ikke håndtere datamængden eller noget i den stil. 
Så der må købes et nyt. Ouch

Det vinklede kabel imellem Onkyo og TV påvirker ikke problemet, men det gør det måske hvis jeg en dag skulle benytte LG’ens smart-tv funktioner, og sende lyd til Onkyoen via ARC. 
Måske det lige skal undersøges inden jeg bestiller nyt. 

Nogle bud på hvordan man læser specifikationerne på et 4K HDMI kabel, så jeg ikke bare får købt endnu et kabel der ikke er tilstrækkeligt?
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu