recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 65" B1 4K OLED TV OLED65B16LA <- godt valg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 65" B1 4K OLED TV OLED65B16LA <- godt valg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 65" B1 4K OLED TV OLED65B16LA <- godt valg?
    Sendt: 11-Marts-2022 kl. 11:25
Hej recordere.dk

Mit LG 55" C7 (købt i 2018) er offer for en slem omgang burn-in, så særligt gul farve er næsten væk og erstattet af grøn i 90% af billedet (kun kanterne er ikke slemt påvirket). Det er gradvist blevet dårligere og dårligere det sidste års tid, men efter at fjernsynet selv lige kørte sådan en "opdatering/pixel-rens" er det gået hurtigt den gale vej.

Fjernsynet skal derfor skiftes ud. Jeg har kig på det LG 65" B1, der står til 9999,- hos både Elgiganten og Power lige nu.

Når jeg læser specifikationer, så ser det ud til at kunne det hele med HDR(10), Dolby Vision, Atmos osv.

Er der noget, fjernsynet *ikke* kan? 

Kører med en Denon forstærker, der tager sig af lyd og AppleTV 4K boks, som jeg bruger til alle signaler/apps (se signatur for anlæg).

Bør jeg kigge på Panasonic, Philips eller Sony? Og hvorfor er C1 de der 3.000 kroner dyrere?

Håber I kan hjælpe Embarrassed
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 11:34
Skal du ikke bare igang med at læse på lektien.

Og ja Panasonic og Sony er et hak bedre og dyrere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 12:54
Du kan også sammenligne funktioner og specifikationer mellem LG B1 og andre OLED TV på markedet i TV-databasen. Vælg skærmene med det orange ikon: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 19:33
mine forældre har lige fået b1 fra power 

Den første var dog gået i stykker ved fragt men nu fik de et nyt - det står super flot - de er så tilfredse, jeg må sige jeg også er utrolig imponeret
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu