recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Access Point til 126kvm hus m. kælder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Access Point til 126kvm hus m. kælder

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Vil denne klare jobbet? 


og sætter jeg den så bare i kablet forbindelse i mit tv bord, og så virker det bare? 

Det er faktisk præcis den router, jeg selv kører med, og det fungerer perfekt. Den er stabil og hurtig, og lamperne på den lyser diskret og upåfaldende. Jeg har to stk kørende her på min gård på 250m2. Jeg har prøvet andre løsninger, bl.a. mesh, og det kom aldrig til at køre stabilt. Det brød totalt ned ca. en gang om ugen, hvorefter jeg kunne bruge flere timer på at sætte det op igen. Og det kostede det femdobbelte, penge ud ad vinduet.
Den skal selvfølgelig sættes op som AP. Som standart er den indstillet til router, og man må ind i menuen og ændre det, men det er ikke svært.


Redigeret af sd - 19-Marts-2022 kl. 08:10
Powered by beer and chips
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 09:13
Snuppet direkte fra mit indlæg i denne tråd, hvis emne er identisk: https://forum.recordere.dk/topic164375.html

(MESH)

Det er faktisk også den løsning jeg vil anbefale til folk, der ikke har en raketingeniør uddannelse i MESH, og samtidig ikke vil bruge uanede penge på det.

Jeg har fine erfaringer med Strongs MESHKIT 1200, som er mere end rigelig til et mindre hus i to planer:
https://www.strong.tv/dk/products/wifi-mesh/meshkit1200

649 kroner hos AV-Cables

Opsætning:

1. Tag din telefon og hent Atria appen på appstoren

2. Tilslut den ene enhed til strøm og tilsluttes routeren med ethernetkabel. Tag din smartphone og find Wifi netværket og tilkobel til den - koden står bag på enheden.

3. I Atria appen kan du ændre navn og kode på wifi netværket

4. Sæt den anden enhed til strøm, tryk på parringsknappen på både første og anden enhed og vent tålmodigt 2-3 minutter hvorefter det hele kører som det skal.

Brug for bedre dækning, så kan man købe ekstra enheder, men til et normalt hus på under 200 kvm er det sjældent nødvendigt.

Jeg vil dog tilføje, at det måske kan være en god ide, at trække et ethernetkabel til begge MESH enheder, hvis det er muligt. Enhederne er så intelligente, at de altid først forsøger at sende data over ethernet, hvis det et muligt, og derved får man det bedste fra begge verdener.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2022 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Vil denne klare jobbet? 


og sætter jeg den så bare i kablet forbindelse i mit tv bord, og så virker det bare? 

Det er faktisk præcis den router, jeg selv kører med, og det fungerer perfekt. Den er stabil og hurtig, og lamperne på den lyser diskret og upåfaldende. Jeg har to stk kørende her på min gård på 250m2. Jeg har prøvet andre løsninger, bl.a. mesh, og det kom aldrig til at køre stabilt. Det brød totalt ned ca. en gang om ugen, hvorefter jeg kunne bruge flere timer på at sætte det op igen. Og det kostede det femdobbelte, penge ud ad vinduet.
Den skal selvfølgelig sættes op som AP. Som standart er den indstillet til router, og man må ind i menuen og ændre det, men det er ikke svært.

Det lyder rigtig fint! :) Jeg bestilte den i går, og får den onsdag, så må jeg prøve at få sat det korrekt op.

Er det nogenlunde lige til at sætte den op som AP? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu