recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at finde en sang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til at finde en sang

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sindian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2022
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sindian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at finde en sang
    Sendt: 20-Marts-2022 kl. 12:14
Jeg har ledt efter den her sang i så lang tid at jeg er ved at tror jeg har lavet den selv og glemt det!

Hvad jeg kan huske:

Omkvæet af Sangen: (Måske ikke helt ord rart, men burde være tæt på!)
"Jeg tænder et lys så jeg kan se dig.
Strømmen er gået i hele mit hus.
Jeg finder et tæppe frem og, jeg pakker dig ind.
Og henter et kaffekrus.
Jeg tænder et lys et sted i mørket.
Finder hen til dig og sidder ned.
Ser dig i dine øjne.
Ingen løgne.
Og kun din ensomhed"

Hvor har jeg hørt den:
Jeg hørte den første gang på Youtube en af af det der "Lyric" videoer hvor de skriver sangteksten og nogle gange har billder bag dem, jeg syndes også jeg hørte en anden sang fra samme person omkring nogle det ville havde musikken skulle køre forevigt

Hvad er sangen omkring:
Jeg syndes jeg kan huske sangen er omkring en stormfuld aften hvor en fremmet dukker op ved sangerens hus og hun lukker ham ind og syndes hun kan genkende ham og han måske har vandret rundt i byen dagen før.

Sangere:
Kan kun huske det er en kvinde og hun synger dansk.

Jeg har ikke en god ide om årstallet men jeg ville gætte på det er fra før 2010 men er ikke sikker, det er i værtfald mere end 5 år siden!

Hvor har du ledt:
Jeg har googled, søgt på youtube, søgt på alle "Skriv sengtekst for at finde sangen" hjemmesidder jeg kan finde, prøvet alle "Nyn sangen" ting jeg kan finde og har snakket med så mange jeg kan omkring mig, min bror synes melodien lyder bekendt men kan heler ikke huske hvor han har hørt den.

Hvis der er nogle der kan hjælpe mig så please sig til!
Hvis jeg finder ud af hvordan jeg uploader lyd er jeg villig til at synge omkvæet som jeg husker det! 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2022 kl. 12:55
Hvis du kan synge omkvædet, kan denne app måske genkende sangen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Sindian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2022
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sindian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2022 kl. 12:58
Som sagt så har jeg prøvet at nynne sangen i næsten alle aps jeg kunne finde, selv shazam, og får aldrig et resultat. (Tror mest fordi det er en dansk sang)
Men tak for hjælpen, jeg kigger videre :3
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2022 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Sindian Sindian skrev:

Som sagt så har jeg prøvet at nynne sangen i næsten alle aps jeg kunne finde, selv shazam, og får aldrig et resultat. (Tror mest fordi det er en dansk sang)
Men tak for hjælpen, jeg kigger videre :3

Ikke bare nynne... HAr du prøvet at synge TEKSTEN i appene? Så vil du MÅSKE komme nærmere. Google er ikke lige nogen go' ven til dette her! Har endda prøvet at søge med HELE din tekst i Google - det gav NADA! Det plejer ellers at virke.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2022 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Sindian Sindian skrev:

Som sagt så har jeg prøvet at nynne sangen i næsten alle aps jeg kunne finde, selv shazam, og får aldrig et resultat. (Tror mest fordi det er en dansk sang)
Men tak for hjælpen, jeg kigger videre :3

Har du også prøver SoundHound appen? Den synes jeg er bedre end Shazam, især til klassisk musik, og når man nynner.
Venlig hilsen
KB
Til top
Sindian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2022
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sindian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2022 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Ikke bare nynne... HAr du prøvet at synge TEKSTEN i appene? Så vil du MÅSKE komme nærmere. Google er ikke lige nogen go' ven til dette her! Har endda prøvet at søge med HELE din tekst i Google - det gav NADA! Det plejer ellers at virke.

Yes, har prøvet at synge, nynne, skrive, og søge på alle de måder jeg kan tænke på, intet virker!

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Har du også prøver SoundHound appen? Den synes jeg er bedre end Shazam, især til klassisk musik, og når man nynner.
Ja jeg har også prøve SoundHound op til flere gange, men finder heler ikke nogle svar der!

Jeg tror sangen jeg har hørt ikke er fra en stor kunstner, ellers burde jeg havde kunne finde den nu!
Jeg har prøvet at finde den her sang i LANG tid! Så jeg har prøvet en masse ting!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu