recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System Audio Legend 40 Silverback
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

System Audio Legend 40 Silverback

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: System Audio Legend 40 Silverback
    Sendt: 28-Marts-2022 kl. 10:51
Syntes denne højttaler lyder ganske interessant, nu alt er samlet i ét. Kunne måske være et alternativ til mit nuværende opdelte anlæg. Har netop fået et sæt SA1070 og er ret begejstret for den meget ligefremme,  levende og dynamiske lyd der kommer ud af disse kasser, savner dog lidt mere fylde og magt i de nederste oktaver som jo er velkendt på SA's superslanke gulvhøjttalere med små bas enheder

Men hvordan lyder den her nye topmodel så i sammenligning med deres ældre modeller? Har den samme for SA velkendte ud-af-boksen lyd? Forhåbentlig med mere fylde og dybde i bunden, foruden der vel er endnu mere hul igennem? Nogle erfaringer, evt. også med den alm. udgave uden indbygget forstærker/dac model?

Ved selvsagt godt jeg bør høre den selv, men nu spørger jeg blot til erfaringer inden


Redigeret af Tavruz - 28-Marts-2022 kl. 10:53
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 20:57
jeg har hørt dem og jeg synes de lyder pisse godt. En ret hurtig og dynamisk lyd, som jeg husker det. 
Jeg endte med ikke at købe dem, da jeg ikke synes at den lavede så høj og bred soundstage som jeg vil have, men de lød godt. 

Kender desværre ikke de passive SA, så kan ikke komme med en sammenligning der. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 21:10
hvilken forstærker ?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Forhåbentlig med mere fylde og dybde i bunden,

Meget, tydeligt at du ikke har hørt en demo, glæd dig.

Jeg var til SA L40 demo hvor der blev spillet Lost Without You med Freya Ridings på passiv SA L60 (dyr forstærker og ht kabel) og aktiv SA L40S. I starten af nummeret (kun ”mellemtone”) er det ens om det var det ene eller andet setup, men da nummeret rigtigt startede var jeg solgt til den aktive udgave. Det adaptive bassystem gør at rummet bliver fyldt med lyd selv om der spilles lavt.

 

Jeg har før brugt SA1280MKII indtil 2008 hvor jeg skiftede til SA7K som sluttede med NAD M15/M25 med en Velodyne 1200 Ultra sub. For 2 år siden købte jeg et sæt SA L60S som bare fylder rummet med lyd uanset lyd styrke. Jeg skal helt sikkert ikke tilbage til gammeldags passivt setup. SA L60S går også dybere, det er både hørbart og kan mærkes. Det er muligt at der kan findes flere pæne HiFi ord til det gamle setup, men når det kommer til glæden ved at hører musik er jeg ikke i tvivl.

 

Surround Sound: Der er fast niveau analog indgang bagpå så Silverback udgaven kan bruges til SS hvis der er preout på forstærkeren. Desuden kan man sparre både sub og ButtKicker. Der er også en SS HUB på vej.

 

EQ. Med er iPhone 6S eller nyere kan SilverBack lave room eq. Mikrofonen er den samme uanset model så forskellen fra mobil til mobil er mindre end dit lytterum, en klar fordel. Der kommer også en ekstern målemikrofon, som jeg ikke har set endnu. Hvorfor SA laver deres egen i stedet for at bruge noget der allerede er på market ved jeg ikke.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 23:54
Jeg hørte faktisk Legend 40 Silverback i dag, iøvrigt også Legend 60 Silverback. Førstnævnte var overraskende små i størrelse, havde forstillet mig dem større end de egentlig er.

Nu er det svært at vurdere i et helt fremmed lytterum, men umiddelbart fint hul igennem og spiller med et meget stort og voksent lydbillede, samt med en udpræget ro og kontrol i basområdet. Imponerende som de kunne spille det store lytterum op. Legend 60 spillede med noget mere kraftfuld bas, ganske imponerende så små enheder kunne spille så magtfuldt i basområdet. Men okay så var vi også på knap 60000 kr for et sæt, og for store til min stue, så ikke aktuelle

Må ha dem hjem til en demo for helt at kunne vurdere dem, men vil nu foretrække at købe dem brugt da jeg syntes 35000 kr for disse højttalere er lige i overkanten  - og så er det som bekendt ikke en mulighed at høre dem først i vante omgivelser inden køb


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2022 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Legend 60 spillede med noget mere kraftfuld bas, ganske imponerende så små enheder kunne spille så magtfuldt i basområdet.
Jeg er også rigtig glad for mine. Jeg er bare stadig i den fase hvor jeg høre højtaler og ikke musik. Men måske når jeg har haft dem et par år mere og det bliver normalt at alt lyder så stort, så kan jeg vende tilbage til at høre musik.

Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Må ha dem hjem til en demo for helt at kunne vurdere dem, men vil nu foretrække at købe dem brugt da jeg syntes 35000 kr for disse højttalere er lige i overkanten  - og så er det som bekendt ikke en mulighed at høre dem først i vante omgivelser inden køb


SAL40S koster brugt lige over 20.000 og SAL60S ligger omkring de 40000 brugt. Der er lige nu 3 sæt Silverback til salg på DBA.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 18:53
Så er der snart demo i Århus hos Scala HiFi.


Aarhus: Oplev fantastiske trådløse højttalere torsdag den 21. april

System Audio sætter nye standarder for musikoplevelser og brugervenlighed med trådløse højttalere. Kig forbi hos Scala HiFi i Åbyhøj, torsdag den 21. april kl. 18.30 - 20.00 og oplev det med dine egne ører.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2022 kl. 10:11
På tilbud hos hificenter jylland til 25000kr  

Der findes en 40.2 som av connection har 


Redigeret af gasolin - 29-April-2022 kl. 10:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu