recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR app fejler på Apple-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR app fejler på Apple-TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR app fejler på Apple-TV
    Sendt: 03-April-2022 kl. 17:07
Hejsa. 
Vi har et Apple-TV 4K, som stort set fungerer upåklageligt. 
DR-app’en har dog drillet og beder engang imellem om en 4-cifret kode. På det seneste vil app’en ikke acceptere koden. 
Jeg har valgt at slette DR-app’en og geninstallere den. Det har desværre gjort problemet større, idet jeg ved start af app får denne fejlmeddelelse: 

Ups! Noget gik galt. Prøv igen eller genstart appen. 

Denne fejlbesked står og flasher mellem beskeden og blank skærm. Den flasher ca. 2-3 x pr. sek.  

Jeg har nu nulstillet mit Apple-TV og sikret at den er opdateret til nyeste TV-OS (det var den også tidligere). 

Men jeg får stadig samme fejlbesked, som står og flasher. 

Nogen løsningsforslag?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 17:13
Slettet

Redigeret af spoxy - 03-April-2022 kl. 17:13
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 18:30
Kan lige tilføje, at jeg nu oplever nøjagtigt det samme på iPhone 13. 
Jeg har dog ikke geninstalleret IOS, men DRTV app’en er geninstalleret. 
Ved start af app får jeg samme oplevelse som på ATV med fejlbesked der flasher. 

Jeg kan se, at der er kommet ny app d. 30.03. 
Jeg synes det lugter af en fejl i den nye version af app’en. 
iPhone 13, OS 15.3
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 20:15
Jeg oplever ikke fejl
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg oplever ikke fejl
Jeg har på fornemmelsen, at fejlen har relation til den 4 cifrede PIN kode. 
DRTV app’en fungerer på min iPad. Men hvis jeg fx. vil ændre den 4 cifrede PIN-kode under Indstillinger i DRTV app’en, så skal jeg først angive den 6 cifrede PIN-kode til min iPad, hvorefter jeg vil ændre den 4 cifrede PIN-kode i app’en. Når jeg vil godkende den nye 4 cifrede PIN-kode, skal jeg igen bekræfte med den 6 cifrede PIN-kode og derefter får jeg fejlen “Hov, der er sket en fejl. Kanalen er ikke tilgængelig lige nu, prøv igen senere”.

Og jeg kan stadig ikke åbne DRTV app’en på min iPhone eller Apple-TV. 


Redigeret af jjdk - 04-April-2022 kl. 01:55
iPhone 13, OS 15.3
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 11:51
Hvis du ikke har behov for profiler, så drop pinkoden - man kan sagtens bruge appen uden.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Hvis du ikke har behov for profiler, så drop pinkoden - man kan sagtens bruge appen uden.
Tak for input.
Min udfordring er, at jeg kun har standard-profilen (Primær), og vil jeg ændre profilnavn, tilføje profil, så bliver jeg bedt om at indtaste PIN-kode. Og når jeg har gjort det, så får jeg en fejlbesked, “Fejl, der er opstået en fejl. Prøv igen”.
Må indrømme, at jeg er i tvivl om, hvilken PIN-kode, jeg skal indtaste. Jeg troede at det var min iPad’s 6-cifrede PIN-kode. Jeg har prøvet med 2 forskellige 6-cifrede, og samme fejlbesked kommer. Det kunne tyde på en forkert kode. Men indtaster jeg en 4-cifret kode, så får jeg en melding om, at koden er forkert. Indtaster jeg 6 cifrer, så får jeg ikke besked om forkert kode, men at der er opstået en fejl. 

Jeg har nu indberettet fejlen til DR’s udviklingsteam via anmeldelses-faciliteten i App-Store. 

iPhone 13, OS 15.3
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 12:56
DRTV appen spørger ikke om PIN-koden til dine enheder. Du må i stedet have oprettet en brugerprofil/børneprofil på DRTV på et tidspunkt for at begrænse adgang. Til det formål sætter man en PIN-kode til selve DRTV appen. Den er på 4 cifre.



Redigeret af Rasmus Larsen - 04-April-2022 kl. 12:57
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

DRTV appen spørger ikke om PIN-koden til dine enheder. Du må i stedet have oprettet en brugerprofil/børneprofil på DRTV på et tidspunkt for at begrænse adgang. Til det formål sætter man en PIN-kode til selve DRTV appen. Den er på 4 cifre.

Tak for input Rasmus. Jeg var virkelig forvirret over at app'en spørger til en kode, hvor der kan indtastes flere cifre end 4 - det er et anderledes billede end det sted, hvor jeg kan angive en 4-cifret kode (her er det nemlig kun muligt at indtaste 4-cifre).
Men problemet er løst, og løsningen beskriver jeg lige i særskilt besked.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 14:00
PROBLEMET ER LØST! Smile
I App-Store under DRTV-app'en kan jeg læse andre brugeres anmeldelser, og her stødte jeg på en anmeldelse fra en bruger, der havde samme problem som jeg.
DR's support forslog at routeren blev genstartet. Det har jeg så gjort, og nu spiller det på alle enheder. Jeg bliver heller ikke længere mødt med at jeg skal indtaste PIN-kode.

Så nogle gange er løsningen enkel. Jeg har overhovedet ikke tænkt i de baner, selvom jeg godt ved, at helpdesk's første forslag er, at enheden skal genstartes. At det så var routeren, der skulle genstartes, det havde jeg ikke drømt om.

Tak for jeres input.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 14:37
Godt det blev løst Smile

Nåede du at fange et billede af skærmbilledet, hvor den spurgte om kode?
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Godt det blev løst Smile

Nåede du at fange et billede af skærmbilledet, hvor den spurgte om kode?
Jeg fik kun et foto af fejlbeskeden på ATV ved start af DRTV. 
Jeg kunne taste flere cifre end 6, men prøvede kun med 4 og 6. Ved 4 cifre, fik jeg melding om at koden var forkert og ved 6 cifre, kom der en systemfejl.

Jeg observerede i øvrigt også, at listen over mine godkendte enheder var tom. 
Efter genstart af router står mine enheder igen på listen.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu