recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv møbel mareridt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv møbel mareridt

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 09:50
Husk at tænke ventilation med i projektet. Hvis reolen skal stå klods op ad væggen, skal du lave huller så der blir flow igennem. Også klogt at anskaffe usb PC blæsere til at trække varmen ud af reolen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 10:19
lige præcis, det havde jeg også tænkt på :-) satser på at tage bagbeklædningen af, og stille møblet op af væggen med Ca 3 cm luft. Lige nu er der 15 cm luft mellem væg og møblet, og det er ikke særlig kønt 😅 men med stof låger og mindst 15cm luft til toppen så burde det gå. Det skal siges at den yamaha forstærker jeg har udgiver næsten ikke noget varme. Men jeg vil naturligvis holde øje med varmen og montere en fankøler hvis det bliver nødvendigt 😊
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 10:51
Varme ER en dræber af elektronik. Min forrige surroundreciever døde efter 5 år i min TV reol. Så nu har jeg lavet 13 cm luft bagtil foroven i hele længden, fjernet lågerne, og sat en blæser, som trækker varmen ud, oven på recieveren.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 18:19
Ja det er sku surt når det sker :-( jeg tror det samme skete for mig da jeg havde en onkyo tx nr 808. Der var heller ikke meget luft at gøre med, og den røg også alt for tidligt 😕 Men jeg har lige købt mig et brugt møbel til 150kr 😃 den passede lige præcis i mål, det eneste jeg skal nu er at lave en låge til den, og montere stof på den, og standen er rigtig god så der er perfekt 😊
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2022 kl. 11:37
Ja, det er aldrig nemt. Jeg valgte også at købe et stardard relativt dybt tv møbel og skære hul i bagpladen så der var plads til kabler og så varmen kom væk + tilføje ventilation

Jeg gjorde sådan her



Redigeret af Berdel - 08-April-2022 kl. 11:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu